پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نتایج قرعه‌کشی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات 3 مرداد اعلام می‌شود

نتایج قرعه‌کشی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات 3 مرداد اعلام می‌شود

طبق آمار ثبت شده تاكنون 33 هزار و 721 نفر برای اعزام به عتبات در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ثبت‌نام كرده‌اند كه از این تعداد 8 هزار و 400 نفر دانشجوی پسر، دو هزار و 866 نفر دانشجوی دختر، 19 هزار و 500 نفر دانشجوی متاهل و 1500 نفر كارمند و 1600 نفر استاد دانشگاه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور با اشاره به ثبت‌نام دانشگاهیان برای اعزام به سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گفت: خوشبختانه تاكنون نام نویسی دانشجویان برای اعزام به این سفر معنوی بسیار گسترده بوده است.


وی افزود: طبق آمار ثبت شده تاكنون 33 هزار و 721 نفر برای اعزام به عتبات در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ثبت‌نام كرده‌اند كه از این تعداد 8 هزار و 400 نفر دانشجوی پسر، دو هزار و 866 نفر دانشجوی دختر، 19 هزار و 500 نفر دانشجوی متاهل و 1500 نفر كارمند و 1600 نفر استاد دانشگاه هستند.

حجت‌الاسلام فقیهی تصریح كرد: ثبت‌نام سیزدهمین مرحله اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از سه شنبه ۲۳ تیرماه در سایت لبیك آغاز شد و متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت نام می توانند تا ۲ مرداد ماه به سایت لبیك به نشانی www.labbayk.ir مراجعه كنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: قرعه كشی عتبات دانشگاهیان روز ۳ مرداد ماه به صورت اینترنتی انجام می شود و اسامی برگزیدگان از سایت لبیك اعلام می شوند.

وی خاطر نشان كرد: هزینه عتبات دانشگاهیان بسته به دوری و نزدیكی به مرز متفاوت است و میانگین قیمت به صورت زمینی در تهران ۹۶۰هزار تومان و هوایی یك میلیون و ۵۶۰ هزار تومان برآورد شده است.تلاش كردیم در بخش زمینی بتوانیم تخفیف مناسبی بگیریم. برای دانشجویان وام قرض الحسنه یك میلیون تومانی در نظر گرفته شده است كه بعد از قطعی شدن بانك عامل، این تسهیلات در اختیار زائرین دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

فقیهی ادامه داد:اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از ۲۰ مرداد ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه مصادف با ماه محرم الحرام ادامه خواهد یافت و در این مدت روزانه ۲ كاروان به صورت زمینی و هوایی و در مجموع ۷۰۰۰ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر كشور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:تاریخ و نوع اعزام به صورت زمینی یا هوایی از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است و دانشگاهیان می توانند تاریخ اعزام هر استان را در سایت مشاهده و انتخاب نمایند.همچنین با همكاری سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری و شركت شمسا هتل مستقل برای زائرین دانشجو در شهرهای مقدس نجف اشرف و كربلای معلی در نظر گرفته شده است.

فقیهی در خصوص برنامه های سفر گفت:قبل از سفر بسته فرهنگی شامل كتاب و نرم افزارهای ویژه آشنایی دانشگاهیان با اماكن مقدس در اختیار ایشان قرار می گیرد. همچنین در طول سفر برگزاری مسابقات فرهنگی، برنامه زیارت دوره ویژه شامل بازید از كتابخانه ها، بیت حضرت امام خمینی (ره) در نجف و بازدید از اماكن مقدس و تاریخی شهر كربلای معلی و كربلا شناسی با همكاری بعثه و سازمان حج و زیارت انجام خواهد گرفت كه ۶۶ درصد از زائرین دانشجو از این برنامه ها ابراز رضایتمندی نموده اند.

وی افزود:مهمترین ویژگی كاروان های عتبات دانشگاهیان جوان بودن، یكدست بودن كاروان ها از لحاظ سطح تحصیلات و برنامه های ویژه فرهنگی از قبل، حین و پس از سفر برای زائرین تدارك دیده شده است و در تلاشیم با اعزام خبرنگار، مداح و اعزام روحانی در هر كاروان، سفر معنوی خوبی را برای زائرین دانشجو رقم بزنیم.

به گفته وی اساتید،دانشجویان متاهل،دانشجویان دختر با یكی از محارم،پسران دانشجو و كارمندان دانشگاه ها می توانند جهت ثبت نام و اعزام به عتبات عالیات اقدام نمایند. همچنین جامانده عمره سال ۹۴ و دانشجویانی كه در سال ۹۴ به سرزمین وحی اعزام شدند در اعزام به عتبات عالیات دارای اولویت خواهند بود.

گفتنی است زائرین ۷ شب را در شهرهای مقدس كشور عراق اقامت خواهند داشت و در این مدت به زیارت اماكن مقدس شهرهای نجف اشرف، كربلای معلی و كاظمین خواهند پرداخت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.