پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زايران سبد فرهنگي حج را از مديران كاروان‌ها دريافت كنند

زايران سبد فرهنگي حج را از مديران كاروان‌ها دريافت كنند
مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه‌‌ مقام معظم رهبري با اشاره به توزيع بسته‌هاي فرهنگي ويژه حجاج ايراني در سال جاري اظهار داشت: زايراني كه تاكنون موفق به دريافت بسته‌هاي فرهنگي خود نشده‌اند، مي‌توانند براي دريافت اين سبد فرهنگي به مديران كاروان‌هاي خود مراجعه كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجةالاسلام مسعود حاجي‌ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري با اشاره به توزيع بسته‌هاي فرهنگي ويژه حجاج ايراني در سال جاري اظهار داشت: زايراني كه تاكنون موفق به دريافت بسته‌هاي فرهنگي خود نشده‌اند، مي‌توانند براي دريافت اين سبد فرهنگي به مديران كاروان‌هاي خود مراجعه كنند.

وي اظهار داشت: اين محصولات فرهنگي از حيث جنسيت و تحصيلات در 4 گروه دسته‌بندي شده‌اند كه گروه عموم براي زايران (ابتدايي و پايين‌تر)، گروه دوم زائران اهل مطالعه (ابتدايي تا ديپلم)، زائران با تحصيلات عالي (دانشجو تا ليسانس)، زائران با تحصيلات تكميلي ( طلاب، فوق‌ليسانس و بالاتر) را شامل مي‌شوند.

اين مسوول فرهنگي ادامه داد: هر گروه به دو بخش زن و مرد نيز تقسيم مي‌شود؛ بنابراين زايران حج تمتع مي‌توانند براي تهيه و دريافت اين محصولات فرهنگي به مدير كاروان‌ها مراجعه و بن دريافت محصول به همراه بروشور ضميمه را دريافت كنند.

حاجي ابراهيمي در ادامه تصريح كرد: اين بن‌ها در تمام استان‌ها توزيع شده است و زائران پس از دريافت بن مي‌توانند بسته مورد نياز خود را سفارش دهند و در جلسه آموزشي كاروان آن را دريافت كنند.

مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با بيان اين‌كه زائران مي‌توانند به جاي دريافت بسته رايگان فرهنگي، كتاب‌هاي ارائه شده را دريافت كنند، گفت: در اين بسته‌هاي هدفمند به تناسب تحصيلات افراد كتاب، لوح فشرده و وسائل مورد نياز زائر تعبيه شده است.

وي افزود: اين بسته‌ها با 2 رويكرد ميزان استفاده و ضرورت استفاده آماده شده است كه ميزان استفاده شامل كتب ادعيه مي‌شود و ضرورت استفاده شامل مباحثي كه زائران بايد بدانند مانند مناسك حج، اصول اعتقادات، اماكن مذهبي و آداب.

حاجي‌ابراهيمي توصيه كرد: زائران تمتع حتما قبل از اعزام به حج از اين بسته‌ها استفاده و كتاب‌هاي معرفي شده را مطالعه كنند.

وي هدف از اين طرح را چنين عنوان كرد: ‌به منظور استفاده بهتر از فرصت زيارت خانه خدا و مرقد پاك رسول مكرم اسلام و بهره‌مندي از نعمت حج ابراهيمي، براي آشنايي و كسب اطلاعات بيشر از اين سفر معنوي طرحي با عنوان بسته فرهنگي زائر تقديم مي‌شود.

مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد:‌ به غير از بسته‌هاي پيشنهادي چهارگانه, در ادامه ساير محصولات و كتاب‌ها نيز معرفي شده است كه زائران عزيز چنانچه مايل باشند, مي‌توانند به جاي انتخاب يك بسته مشخص، هر يك از كتاب‌هاي ديگر را با توجه به نياز و علاقه‌مندي خود انتخاب و از فروشگاه‌هاي مشعر تهيه كنند.

وي تصريح كرد:‌تمامي روحانيون كاروان‌هاي حج تمتع موظفند در اين چند روز به صفحه شخصي خودشان در سامانه اعلام شده مراجعه و شرح وظايف را مطالعه و به آن عمل كنند.

حاحي‌ابراهيمي ادامه داد: براساس برنامه‌ريزي انجام شده، مديران كاروان‌هاي حج تمتع بايد بروشورها و بن ها را به زائران ارائه كنند تا آنها با انتخاب سبد فرهنگي اعلام درخواست كنند.

مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: مديران كاروان‌ها بايد اين اعلام درخواست‌ها رو جمع و در سامانه ثبت كنند تا متناسب با درخواست آن‌ها بسته‌هاي فرهنگي از سوي موسسه فرهنگي و هنري مشعر آماده و در اختيار آن‌ها قرار گيرد.

وي يادآور شد: همچنين در راستاي اجراي اين طرح، بن خريد كتاب و نرم‎افزار به مبلغ 100000 ريال براي هر زاير در نظر گرفته شده كه از طريق مدير محترم كاروان به زائران تقديم مي‎شود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.