پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در قم:سفر زیارتی خانه خدا را یک سفر عادی تلقی نکنیم

دکتر موسوی در قم:سفر زیارتی خانه خدا را یک سفر عادی تلقی نکنیم

همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام با شرکت بیش از سه هزار زائر عمره گزار،روز سه شنبه در استان قم برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز این همایش که با حضور 3800نفر از زائرين در قالب 27 كاروان با هدف آموزش یک دوره مناسک عمره تشكيل شد ،در محل مجتمع نخلستان قم برگزار شد .

 در این همایش مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه زیارت خانه خدا توفیق الهی است گفت : هیچ کسی نمی تواند بر زائران خانه خدا نسبت به توفیق منت نهد و این اراده خداوندی است که در زمانی خاص دور خانه کعبه باشید، به مدینه مشرف شوید و از نزدیک به رسول الله(ص) عرض ارادت کنید.
دکتر موسوی در ادامه با بیان اینکه هیچ فردی خالی از مشکلات و گرفتاری نیست، افزود: همه می دانیم که کلید حل مشکلات دست خداوند متعال است وباید رفع مشکلاتمان را از او بخواهیم؛

رییس سازمان حج و زیارت خطاب به زائران بیت الله الحرام بر غافل نشدن از وسوسه های شیطان تأکید کرد و متذکر شد: سفر زیارتی خانه خدا را یک سفر عادی تلقی نکنیم، وآداب زیارت راکه بسیار تاکید به آن شده است راعمل کنیم و به درگاه خداوند متعال بسیارتضرع کنیم و از او بخواهیم تا گناهان ما را ببخشد و پاک و پاکیزه از این سفر معنوی به میهن بازگردیم.

وی با بیان اینکه برخی سایت ها مطالب ضد و نقیضی درباره سهمیه عمره مطرح می کنند و به لطف خدا در برابر اینها محکم ایستاده ام، گفت: سهمیه های قبل دیگر تمام شد، تاهستم جلوی سهمیه های خارج از نوبت را خواهم گرفت و از این پس، سهمیه ها تنها به مردم اختصاص پیدا می کند و آنان باید به مکه بروند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار هفته آینده خود با وزیر حج عربستان، تصریح کرد: امسال به هیچ عنوان محدودیت عمره نداریم، با دولت و شخص رییس جمهور هم صحبت کرده ام و گفته ام که هرچقدر امکانات بدهید، از عربستان سهمیه می گیریم و همه سهمیه ها را هم تنها به مردم می دهیم

 در ادامه این همایش مدیر حج و زیارت استان قم اززائرانی که لحظه تحویل سال در جوار ائمه بقیع علیهم السلام و یا در مسجدالحرام حضور دارند خواست تا تنها به ذکر دعا، نماز و اعمال عبادی بپردازند.

اکبر رضایی از واکسیناسیون، حضور منظم در مراسم آموزشی، دادن اطلاع از وضعیت پزشکی، پرداخت عوارض خروج و عدم همراه داشتن مواد مخدر که مطابق شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست،به عنوان اقدامات لازم پیش از سفر زیارتی خانه خدا نام برد.
مدیرحج و زیارت استان قم خواستار همکاری زائران با دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان شد و اظهار کرد: دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و ستادهای اجرایی و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه و مدینه وظایف اجرایی، فرهنگی ونظارتی را در عملیات عمره انجام می دهند.
وی همچنین با اشاره به قوانین و حساسیت های موجود در عربستان، بر رعایت حجاب و عدم استعمال دخانیات تأکید کرد و افزود: البته زائران قمی در بحث حجاب الگو و نمونه هستند که از آنان انتظار می رود برای هموطنان دیگر هم که به بیت الله الحرام مشرف می شوند، الگو باشند..
درادامه همايش حجه الاسلام مقدادی با توضيحات و ارائه نمادين مناسك عمره زائرين را با كم و كيف انجام مناسك عمره مفرده آشنا کرد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

elahe
elahe دوشنبه, 14 اسفند,1391 22:27
khahesh mikonam lotfan be man begid natijeye ghore keshie omre ra bayad chejoori bebinam ?