پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری اردوی جامع آموزشی زائرین حج تمتع در البرز

برگزاری اردوی جامع آموزشی زائرین حج تمتع در البرز

ششمین اردوی جامع آموزشی زائران حج تمتع سال 94 باحضورحجه الاسلام رزاقی نماینده بعثه مقام معظم رهبری، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی مسئولین ارشد کشوری ، استانی ، زائران و عوامل اجرایی کاروان ها از ساعت 7 لغایت 19 روز جمعه دوم مرداد ماه در محل اردوگاه فرهنگی تربیتی امام علی (ع) کرج برگزار شد.

در این اردوی یک روزه ، اجرای عملی مناسک حج توسط زائرین و راهنمایی روحانیون ومدیران کاروان ها و همچنین تجربه حضور در شرایط و فضای مجازی - تشبیهی مسجد الحرام ،مسعی ،عرفات ومنی و نیز ارائه آموزش های تئوری همچون بایدها و نبایدها در حج،بهداشت و امنیت درسفرحج ، بازسازی سفر به صورت عملی از لحظه ورود به عربستان و مناسک حج را آموزش دیدند.

درحاشیه این همایش عظیم معنوی مدیر حج وزیارت استان البرز در نشست خبری اصحاب رسانه ، تعداد زائران حج تمتع کشور را برای سومین سال متوالی و با توجه به طرح توسعه حرم امن الهی ،حدود 64 هزار نفر و تعداد زائرین استان را 1165 نفر و تعداد کاروانهای تخصیصی به البرز را 9کاروان اعلام و افزود از این تعداد 4 کاروان مدینه قبل و الباقی مدینه بعد هستند.

 وی به وضعیت اسکان زائران در شهر های مکه و مدینه اشاره کرد و گفت : در حوزه اسکان زائران تحولات جدی انجام شده و تعدادی هتل که سال قبل از سطح خدمات دهی شان رضایت نداشتیم از لیست امسال حذف گردیدند.

سید مرتضی حسینی  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص ارائه خدمات هیئت پزشکی در حج سالجاری گفت:  باتوجه به اینکه تقریباً 50 درصد زائران بانوان هستند، تعداد 60 پزشک فوق تخصص و متخصص ویژه بانوان و 5 درمانگاه اختصاصی ویژه بانوان در تیم پزشکی امسال پیش بینی شده است.

حسینی همچنین  به وضعیت پروازهای حجاج اشاره کرد و افزود : الحمدلله سال گذشته متوسط  تأخیر پروازها به زیر 10 دقیقه رسید که امسال با توجه به شرکت هوایی ماهان ایر و ایران ایر نیز سعی می شود این مقدار نیز کاهش یابد. 

مدیر حج و زیارت استان البرز ضمن تشکر و امتنان از تمامی دست اندرکاران اجرای این همایش معنوی، از ارگانهای همکاری که مدیریت حج و زیارت استان را در برگزاری عملیات اجرائی اردو از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)،شهرداری کرج ،سازمان اتوبوسرانی و جمعیت هلال احمر استان البرز حمایت نمودند نیز قدردانی نمود.

وی در پاسخی به سوال دیگری از خبر نگاران در خصوص چگونگی برقراری و تأمین امنیت در سفر حج امسال برای زائرین ایرانی گفت : ما بحمدالله تا کنون از این نظر در عربستان با مشکلی مواجه نشده ایم . وی در ادامه اولویت سازمان حج و زیارت را امنیت و سلامت زائران برشمرد و ویژگی حج امسال را هماهنگی و برنامه ریزی به موقع برای این سفر برشمرد.

حسینی تأکید کرد ظرفیت تمام کاروانهای استان البرز تکمیل گردید و هماهنگی های مربوط  به ارسال گذرنامه زائرین جهت اخذ روادید انجام شده است.

وی همچنین به فضای ملتهب سیاسی کشورهای منطقه اشاره کرد و از زائران خواست به توصیه ها و راهنمایی های مدیران و روحانیون کاروان ها عمل کنند تا در فرصت محدود  این سفر، امکان بهرمندی حداکثری از فیوضات معنوی سرزمین وحی و حرم نبوی(ص) میسر گردد.

حجت الاسلام رزاقی نماینده بعثه مقام معظم رهبری نیز در جمع زائرین اظهار داشت: گرایش روز افزون مردم در غرب به دین مبین اسلام، استکبار جهانی وغرب را به واکنش واداشته و آنان با ایجاد توطئه ای بین المللی، اسلام هراسی در جهان را در سیاست های خود قرارداده اند و با تفرقه افکنی و ایجاد شکاف در پیکره جهان اسلام از طریق شیعه هراسی تلاش در ایجاد تفرقه بین مسلمین دارند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت : جمهوری اسلامی همواره با شعار " معنویت ، بصیرت ، همدلی اسلامی " سعی در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان داشته و کنگره عظیم حج را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و توجه به مشترکات در مذاهب اسلامی می داند .

ایشان هدف اصلی حج امسال را رسیدن به اتحاد و تقریب مذاهب برشمرد و تأکید کرد در جمهوری اسلامی شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند و سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حوزه اجرایی هیچ گونه امتیازی بر اساس مذهب برای زائران در نظر نگرفته و افتخار خدمت به همه زائران ایرانی به طور یکسان توفیقی است که همواره شکرگزار آن از درگاه خدای متعال خواهیم بود. 

در این اردوی آموزشی- معنوی و یک روزه مراسم برائت از مشرکین  بصورت ویژه ای برگزار گردید و زائران و مدیران حج و زیارت طوماری در حمایت از مردم مظلوم یمن و انزجار از رفتارهای رژیم صهیونیستی امضاء کردند.









امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.