پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور؛

مراسم معارفه مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی برگزار شد+ گزارش تصویری

مراسم معارفه مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی برگزار شد+ گزارش تصویری
مراسم معارفه مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت از ارومیه، مراسم معارفه مدیر جدید حج و زیارت آذربایجان غربی ظهر روز شنبه 3 مرداد با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، معاون استاندار، نمایندگان مردم شهرستان های مختلف در مجلس شورای اسلامی، مدیران و كارگزاران حج و عتبات عالیات در ارومیه برگزار شد.

در  ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین «سپهری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت آذربایجان غربی، با اشاره به اینكه فعالیت های این نهاد در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) است، گفت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در سازمان حج و زیارت باعث شده تا مردم نسبت به فعالیت های این سازمان خوشبین شوند و همین دلیل اصلی روی آوردن مردم به حضور در اماكن زیارتی و برنامه های سازمان است.

وی با اشاره به برخی از اتفاقات و تحولات در منطقه افزود: علی رغم این اتفاقات شاهد رشد چشمگیر ثبت نام كنندگان و علاقمندان برای حضور در عتبات عالیات و مكه مكرمه هستیم.

در ادامه مراسم، «جواد جهانگیرزاده» یكی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از زحمات كاركنان حج و زیارت، ابراز داشت: این سازمان مفتخر به ارائه خدمات به زائران اماكن مقدس و زیارتی بوده و به همین دلیل خدمت در آن نشانه ابراز ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است.

 نادر قاضی پور دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در سخنان كوتاهی به جایگاه زیارت در اسلام پرداخت و برای مدیر جدید حج و زیارت استان آرزوی توفیق كرد.

در بخش دیگر از این برنامه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان نكاتی از قرآن كریم و نهج البلاغه، پرداختن به سیره اهل بیت(ع) و همنشینی با معارف قرآنی را رمز موفقیت مسلمانان برشمرد.

وی، در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگی اهل بیت(ع) در جامعه، باید روحانیون و مبلغین سازمان حج و زیارت تلاش زیادی برای ترویج این فرهنگ در میان مردم داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید مهدی قرشی»، در بخشی از سخنان خود، با بیان این نكته كه نباید خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و مكه مكرمه، برای كارگزاران و كاركنان سازمان حج و زیارت مشقت محسوب شود، اذعان داشت: این خدمت رسانی اجری والا دارد و به همین دلیل نباید برای كاركنان این بخش زحمتی محسوب شود.
 
این استاد دانشگاه، بیان اصولی معارف دینی و آشناسازی زائران با معارف قرآنی را رمز موفقیت كارگزاران عنوان كرد و گفت: در این خصوص نباید كم و كاستی وجود داشته باشد چراكه زائران در صورت ناآشنایی صحیح با اصول دینی نمی توانند امورات و آداب زیارت را به درستی به جا آورند.

وی افزود: در روایات بسیار از اهل بیت(علیهم السلام) آمده است که در هنگام دعا از خداوند زیارت خانه خدا را طلب کنید.

امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه سه مورد را در دعاها از خدا بخواهید، تصریح کرد: درک شب قدر، شهادت در راه خدا و زیارت خانه خدا سه مورد بسیار مهم در زندگی مسلمانان واقعی است که باید در دعاها و خلوت های خود با خدا در میان بگذارند.

قریشی ادامه داد: مدیران و مسئولان و خادمان حجاج باید به خاطر این توفیقی که شامل حال آنان شده است خدا را شاکر باشند چراکه خدمت به خلق خدا از بزرگ ترین فضائل در اسلام است.

وی، با اشاره به آیاتی چند از کلام الله مجید در رابطه با مدیریت اسلامی گفت: یک مدیر لایق و عادل باید به سه اصل درج شده در قرآن عمل کند که راز و نیاز شبانه اولین اصل است که مدیر موفق باید با خدا رابطه برقرار کرده و از خالق هستی برای هموار کردن مسیر یاری طلب کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: مدیر موفق باید دارای صدق نیت باشد و درون و بیرون نیت او باهم سازگار باشد تا در بیان و عمل وی فرقی مشاهده نشود.
وی اظهار داشت: مدیر لایق و موفق باید از خداوند طلب یاری و کمک کند و در صورت رعایت این سه اصل، مدیر می‌تواند بگوید که توانسته عدل را در مقام خود پیاده کند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در پایان بیان داشت: امیدواریم مسئولان سازمان حج و زیارت با برنامه ریزی های دقیق و مناسب زمینه سفر بی خطر برای زائران و زیارت صحیح را برای مردم كشور فراهم سازند.

 علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی  استاندار آذربایجان غربی نیز به سخنرانی پرداخت.

 در این مراسم، پس از سخنرانی رئیس سازمان حج و زیارت، حكم دكتر «محمدرضا ندیری» به عنوان مدیر جدید حج و زیارت آذربایجان غربی به وی ایلاغ شد.
مدیریت آذربایجان غربی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.