پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش ياوران حجاج حج تمتع 94 استان آذربایجان شرقی برگزار گردید

همایش ياوران حجاج حج تمتع 94 استان آذربایجان شرقی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت آذربایجان شرقی، همايش ياوران حجاج حج تمتع 94 با حضور مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان، مدیر حج و زيارت استان، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، در مجموعه فرهنگی هنری دکتر مبین تبریز برگزار شد.

درابتدای اين همايش امیر روحی ملکی مدیر حج و زيارت استان به ارائه توصيه‌ها و توضيحاتي در خصوص برنامه‌ها، نحوه شکل گیری کاروانها و عمليات اجرايي حج (مسكن، حمل و نقل و..) پرداخت .

وی که سخنان خود را با اشاره به اضافه شدن تعداد کاروان های استان از 19 کاروان سال قبل به 25 کاروان درسالجاری، گفت: با توجه به افزایش تعداد کاروان ها و اعزام زائرین استان که رشد 30 درصدی را به همراه داشته موجب شده است تا تلاش بیشتری را جهت ارائه خدمات افزونتر به شهروندان استانمان در دستور کار قرار دهیم .وی افزود: شما فرهیختگان محترم و یاوران حجاج از جمع این زائرین گرانقدر هستید که بنوعی در خدمت به حجاج سالجاری سهم بسزایی را در عنوان یاوری حجاج در موسم حج دارید.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به چگونگی انتخاب یاوران حجاج افزود: انتخاب یاوران حجاج از بین فرهیختگان و افراد متخصص و متعهد با هماهنگی روحانیون و مدیر کاروان از میان زائرین کاروان صورت می پذیرد که هر یک بعنوان راهنمای فرهنگی و کمک حال 12 نفر از همسفران خود هستند و علاوه بر یاوری حجاج، یاورمدیر و روحانی کاروان خود نیز می باشند.

روحی ملکی همچنین در ادامه انتقال اطلاعات و اجرای برنامه های فرهنگی و فرایض دینی و امور زیارتی را در طول سفر از مهم ترین وظایف یاوران حجاج نام برد و افزود: یاوران حجاج بعنوان سرشاخه های کاروان هستند، بطوریکه هر کاروان به گروه های 10 یا 12 نفره تقسیم بندی شده و یاوران عزیز بعنوان سرگروه و سرشاخه های این گروه ها انتخاب شده و مسئولیت گروه ها نیز به عهده ایشان خواهد بود.

وی یاوران حجاج را بازوان روحانی و مدیر کاروان در عملیات اجرایی، فعالیت های فرهنگی و سایر امور مربوطه برشمرد و در پایان گفت: امیدواریم که خداوند متعال خدمات شما عزیزان را در پرونده اعمال خیرتان ثبت و اجر و پاداش اخروی را نصیب شما عزیزان بنماید. 

در ادامه اين همايش حجت الاسلام مسعود حاجي ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري ، ياوران حجاج را حلقه واسط مدير و روحاني كاروان و زائران دانست و افزود: با عنايت به كاهش عوامل اجرايي كاروان‌ها در جهت افزايش ظرفيت پذيرش زائران حج تمتع و ارائه خدمات بهتر و ايجاد فضاي آرام و روحاني و سيراب شدن روح زائران در اين سفر روحاني تعدادي از زائران هر كاروان به عنوان ياوران حجاج انتخاب مي‌شوند.

حجت الاسلام حاجي ابراهيمي خاطر نشان كرد: ياوران حجاح توسط مدير و روحاني كاروان‌ها از بين زائران فرهيخته كه داراي تونايي اجرايي لازم باشند، شناسايي و انتخاب مي‌شوند و به ازاي هر ۱۲ نفر يك ياور در نظر گرفته شده است.

وي افزود: همه ساله از ميان زائران هر كاروان، عده‌اي از خواهران و برادران براي انجام اين مسئوليت و راهنمايي ديگر زائران، و نيز همكاري در برنامه‌ريزي‌ها و اجرا فعاليت‌هاي فرهنگي كاروان انتخاب مي‌شوند.

حجت الاسلام حاجي ابراهيمي در ادامه سخنان خود گفت: گروه یاوران حجاج ضمن آشنايي و توجيه نسبت به فضاي كشور ميزبان با همكاري در برگزاري برنامه‌هاي موثر ديني و فرهنگي، دين خود را به ائمه معصومين (عليه‌السلام) ادا كرده و با رفتارپسنديده و بزرگوارانه خود، باعث اثربخشي و مانايي آثار معنوي در دیگر همسفران خواهند بود.

در پایان حضرت حجه الاسلام و المسلمین پورمحمدی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان در خصوص اسرار و آداب حج و فضیلت زیارت به ایراد سخن پرداختند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.