پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور وزیر امور خارجه در کربلای معلی

حضور وزیر امور خارجه در کربلای معلی

رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان نيمه شب دوشنبه با حضور در كربلاي معلي به زيارت حرم اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و حرم قمر بني‌هاشم، حضرت عباس عليه‌السلام رفت.

 به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حج و زیارت از كربلاي معلي، دكتر محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان در برنامه كوتاه و دو روزه ديدار با همتايان و مقامات سه كشور عربي كويت، قطر و عراق، شامگاه يكشنبه وارد نجف اشرف شد و پس از توقف كوتاه به كربلاي معلي و زيارت حرم سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام شتافت.

دكتر محمدجواد ظريف كه به تازگي، مذاكرات مهم هسته‌اي بين ايران و 6 كشور را به سرانجام رسانده است، پس از زيارت حضرت اباالفضل العباس عليه‌السلام، بيش از دو ساعت در حرم امام حسين عليه‌السلام به زيارت، نماز و مناجات پرداخت.

بر اساس اين گزارش، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران كه از سوي امير عبداللهيان، سركنسول جمهوري اسلامي در كربلاي معلي و تني چند از مسئولان بلندپايه كشورمان همراهي مي‌شد، پس از زيارت حرمين كربلاي معلي، راهي هتل اختصاصي سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري شد تا در ساعات اوليه بامداد، راهي نجف اشرف شود.

ظريف در اين سفر، علاوه بر مقامات بلندپايه عراق با حضرت آيت‌الله سيستاني، مرجع تقليد شيعيان جهان در نجف اشرف ديدار خواهد كرد. زيارت مرقد نوراني حضرت علي عليه‌السلام و امامين معصوم عليهم‌السلام در شهر مقدس كاظمين، از ديگر برنامه‌هاي فشرده وزير امور خارجه كشورمان خواهد بود.

اين در حالي است كه مرد اول دستگاه ديپلماسي كشورمان، فردا در تهران، ميزبان فدريكا موگريني، نماينده عالي اتحاديه اروپا در سياست خارجي خواهد بود.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.