پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به دنبال کوچک‌سازی بدنه اجرایی در همه نهادهای عملیاتی حج و عمره هستیم

به دنبال کوچک‌سازی بدنه اجرایی در همه نهادهای  عملیاتی حج و عمره هستیم

دکتر موسوی درهمایش عمره‌گزاران استان البرز: در بدنه اجرایی حج و عمره به دنبال کوچک‌سازی هستیم و طرحی را دنبال می‌کنیم تا در حج تمتع سال آینده هزار نفر از عوامل اجرایی همه نهادها را کاهش دهیم.

به گزارش حج نیوز، دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی- توجیهی عمره گزاران استان البرز که با حضور بیش از 2500 تن از زائران این استان برگزار گردید، بر بهره‌مندی زائران از فرصت معنوی پیش آمده برای زائران تأکید کرد و گفت: فرصت‌ها همانگونه که حضرت علی(ع) فرمودند، "تمر مر السحاب" است. توفیقی از سوی خداوند برای شما پیش آمده تا در زمان خاصی در سرزمین وحی حضور داشته‌باشیدو خدا را بر این نعمت شاکر باشید و غافل نباشیم که پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع) صدای ما را خواهند شنید.

مشاور رییس جمهور در ادامه افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری چون دو بال در خدمت شما زائرین بیت الله الحرام هستند. بنده و همکارانم در سازمان حج و زیارت هیچ شأنی جز خدمت به زوار نداریم و سعی‌مان این است که زائران دغدغه ای در خصوص اسکان،حمل و نقل، تغذیه و ... نداشته‌باشند و در این راستا تلاش نموده‌ایم تا در حد امکان بهترین غذا در مجهزترین آشپزخانه، جدیدترین مدل اتوبوس برای حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری و بهترین هتل را برای رفاه زائران فراهم آوریم.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص قیمتها در عمره سالجاری گفت: امسال علی رغم وجود نوسانات ارزی در داخل کشور، افزایش قیمت بلیت هواپیما و تورم 10 تا 15 درصدی در عربستان، با رایزنی همکارانم در کمیسیون خرید عمره با طرف سعودی و ارتباطات دیپلماسی و اعمال مدیریت مبتنی بر واقعیات موجود، تاکنون 7میلیون ریال سعودی در هزینه‌های خرید نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: در بدنه اجرایی حج و عمره به دنبال کوچک سازی هستیم و طرحی را دنبال می‌کنیم تا در حج تمتع سال آینده هزار نفر از عوامل اجرایی سازمان و دیگر نهادها را کاهش داده و به جای ایشان متقاضیان در نوبت را جایگزین کنیم.

موسوی ضمن اشاره به هدفمندی سهمیه‌ها گفت: در راستای هدفمندی سهمیه‌ها نامه‌ها، توهین‌ها،فشارها و کم لطفی‌ها را تحمل کرده‌ام و بر اجرای این مهم ایستاده‌ام و همچنان ایستادگی خواهم کرد. چون باید در عمل نه در شعار ثابت کنیم که ولی نعمتان ما مردم هستند و یقین دارم اگر تاکنون توطئه‌های دشمنان انقلاب کارساز نبود، بخاطر دعاهای همین مردم عزیز در آن اماکن مقدس است. پس بایستی بگونه‌ای ظرفیت‌سازی کنیم تا مردمی که سالها در صف هستند، مشرف شوند.

وی در ادامه افزود: برخی می‌گفتند سهمیه‌ها ابزاری دردست رییس سازمان است تا بوسیله آن ازنهادها و ارگانهای دیگر امتیاز بگیرد، کما اینکه گفتند فردی در گذشته برای حل یک مشکل اداری 850 سهمیه به یک ارگان داده‌بود.

وی همچنین ادامه داد: علی رغم شایعه‌پراکنی‌ها برای اعزام زائران به عمره محدودیتی نداریم و هرچقدر امکانات داخل و کشور میزبان اجازه دهد، ظزفیت می‌گیریم و در اختیار مردم قرار می‌دهیم که در این راستا دولت و رییس جمهور محترم نهایت همکاری را داشته‌اند که در این خصوص از شخص رئیس جمهور محترم تقدیر و تشکر دارم.

دکتر موسوی در این سفر همچنین به عنوان سخنران پیش از خطبه در نماز سیاسی-عبادی جمعه شهرستان کرج حضور یافت و اعلام کرد: انقلاب ما یک انقلاب معنوی است که به جهانیان نشان داد اگر به قدرت خداوند ایمان داشته‌باشیم، جنود خداوند در زمین و آسمانها به یاری ماخواهند‌شتاقت.

مشاور رییس جمهور افزود: من سالها سفیر ایران در سوریه بودم و در یکی از مناطق حساس خاورمیانه کار کرده‌ام.  مردم منطقه امیدشان به جمهوری اسلامی است و به مردم ایران عشق می‌ورزند و آنها را دوست دارند. پس بر ماست تا پشت سر رهبرمان حرکت نماییم تا راه را گم نکنیم و از تفرقه و اختلاف بپرهیزیم و بدانیم که وحدت کلید عزت و رمز پیروزی ماست.

دکتر موسوی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ملاک عمل، دستورات رهبری و قوانین حاکم بر کشور است که انشاءالله با پیروی  از رهبری ملت ایران با حضوری پرشور در صحنه افتخاری دیگر را رقم خواهند زد و آنچه مهم است رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات،حضور حداکثری و بازی نکردن در زمین دشمن است.

گفتنی است همایش آموزشی-توجیهی عمره گزاران استان البرز پیش از ظهر جمعه یازدهم اسفند 91 با حضور 2442 نفر از زائران در قالب 19 کاروان مربوط به اعزامهای از تاریخ 91/12/20 تا 92/02/07 با حضور نمایندگان مردم شریف این استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استان در مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار گردید.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.