پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گردهمايي ارتقاء گروه هاي ياوران حجاج كاروان هاي حج تمتع 1394 استان مركزي برگزار شد.

گردهمايي ارتقاء گروه هاي ياوران حجاج كاروان هاي حج تمتع 1394 استان مركزي برگزار شد.

گردهمايي ارتقاء گروه­هاي ياوران حجاج كاروان­هاي حج تمتع 1394  روز سه شنبه ششم مرداد ماه  با حضور ياوران حجاج كاروان ها  و  با حضور حجت الاسلام عسگری نماینده معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبریدر سالن آمفي تئاتر حج و زيارت استان  مرکزی برگزار شد.

 در این مراسم که با هدف تبيين برنامه ­هاي فرهنگي حج تمتع 1394 و ايجاد هماهنگي بين ياوران حجاج كاروان­هاي حج و بهره­ گيري بيشتر از اين ظرفيت ارزشمند، برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمين آخوندي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي ،با تذكر اين مطلب كه بعد از ساليان انتظار به ميهماني رب العالمين مشرف مي شويد و توفيق اين مهماني پيدا نموده ايد گفت: اين توفيق با كمك به زائران ناتوان  سالخورده مضاعف مي گردد كه اين فرصت را بايد قدر دانست. وی به ايراد سخن پرداخت .

ايشان با بيان آيات و روايات  ، از نگاه سيره اهل بيت عليه الاسلام بويژه سيره عملي امام سجاد عليه السلام در خصوص بركات و آثار معنوي تعاون در حج و كمك  به زائرين، توفيق خدمت را فرصتي ارزشمند و مغتنم شمردند .وی همچنين ابراز داشت كه آثار و بركات دنيوي و اخروي خدمت به زائر و ضيوف الرحمن فرصتي طلايي است كه نصيب هر كسي نمي شود . انعكاس برخي از تجارب علماي برجسته گذشته و حال در سفر حج و همچنين رهيافت هاي ملموس و عيني  بدست آمده براي خود از ديگر سخنان ايشان بود .

در ادامه ، مدير حج و زيارت استان مرکزی با ارائه آمار مختصري از تعداد كاروان هاي استان و تعداد زائرين ، در خصوص شرايط پذيرش عوامل و دست اندركاران حج تمتع و عمره و عتبات به ايراد سخن پرداخته و آماري در اين زمينه ارائه داد .  ساختار كاروان هاي سال جاري و اشاره به مسايل سياسي روز پايان بخش سخنان وی بود .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين عسگري نماينده معاونت فرهنگي با تبيين برنامه ها، ضرورت و اهداف و شيوه كار ياوران حجاج ، مسئوليت ها و برنامه ها ي لازم براي اين عزيزان و محذورات و مشكلات كاري آنان ، انتخاب شدن ياوران حجاج را عنايتي از سوي خداوند متعال دانست كه نصيب هركس نمي شود و توصيه نمودند ياوران حجاج اين عنايت عظيم را پاس بدارند .

ضرورت شناخت اماكن متبركه مكه و مدينه از ديگر سخان ايشان بود ،كه با پخش اسلايدهاي مربوط به اين اماكن و ارائه توضيحات مبسوط و اشاره به مدد رساني در حوزه انجام مناسك و ارشاد و هدايت آنها در زمينه هاي مختلف اشاره داشتند .

تريبون آزاد و پاسخ به سئولات پيرامون مباحث گردهمايي پايان بخش برنامه بود .

لازم به ذكر است در انتهاي برنامه به مدعوين محترم بسته هاي فرهنگي ويژه ياوران حجاج اهداء گرديد .

تعداد امتیازات: (0) Article Rating
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.