پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور مهندس اوحدی در دومین روز همایش متمرکز زائران حج تمتع استان مازندران

حضور مهندس اوحدی در دومین روز همایش متمرکز زائران حج تمتع استان مازندران

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت مازندران دومین روزهمایش متمرکز زائران مازندرانی حج تمتع با حضور مهندس اوحدی معاون وزیر وریاست سازمان حج وزیارت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان مازندران در این همایش مهندس اوحدی ضمن تقدیر از دست اندرکاران این همایش معنوی با اشاره به آیات قرآن ، احادیث وبیان تجربیات از زائران خواست ضمن شکر گزاری به درگاه خداوند بدلیل موهبت توفیق تشرف به خانه خدا ، قدر این سفر بزرگ را دانسته واز لحظه لحظه این سفر در راستای کسب معرف استفاده بهینه را بنمایند.

 ایشان در قسمتی دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت همکاری در این سفر معنوی از زائران خواست همواره در طول سفر، زائرانی را که بدلیل کهولت سن نیاز به کمک وهمراهی دارند ،مد نظر قرار داده تا زائران مسن نیز از این فیض الهی بهره مند گردند.

 مهندس اوحدی با اشاره به موفقیت ایران در توافق هسته ای در سطح جهان اززائران خواست با توجه به اوضاع خاص سیاسی ضمن حفظ هوشیاری در این سفر با زائران کشورهای دنیا مدارا تا ان شاءالله شأن زائران ایرانی در این کنگره عظیم حفظ گردد.

 رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران درخصوص اعزام زائران مدینه قبل با پرواز مدینه و افزایش  12 درصدی این اعزام نسبت به سال گذشته افزود: به لطف خدا صدور ویزای زائران مدینه قبل آغاز و اولین پرواز زائران به حج تمتع نیز از فرودگاه امام از اول شهریور آغاز و آخرین پرواز اعزامی نیز 26 شهریور ماه خواهد بود.

 وی با بیان اینکه پرواز برگشت حجاج ایرانی از ششم مهرماه تا 26 مهر  خواهد بود، بیان کرد:  بر اساس دستور العمل وزارت حج عربستان تمام خدمات و امور زائران در حج در قالب نرم افزار مسار الکترونیکی ثبت می شود که در زمان صدور ویزای زائران نیز این اطلاعات در دسترس می باشد و سازمان حج و زیارت بر اساس اعلام وزارت حج عربستان جزء 4 کشور موفق در استفاده و ثبت اطلاعات زائران در این نرم افزار است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یوسف پور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان نیز پیام حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر را که در 12 بند تنظیم وحاوی نکات ارزشمندی در زمینه های اخلاقی ،اعمال ومناسک ، اوضاع سیاسی و اسرار حج تمتع بود برای زائران قرائت نمود

گفتنی است آموزش متمرکزاعمال ، مناسک ومسائل اجرائی، امنیت سفر   3140 نفر از زائران مازندرانی در روزهای 7 ،8 و9 مرداد ماه سال جاری بصورت روزانه حدود 1000 نفر بصورت نمادین وبا حضور انبوه زائران و همراهی همکاران و مدیریت حج وزیارت استان و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ، رییس مرکز آموزش علمی کاربردی حج استان وهمکاران  ، مدیر کل و فرماندهی پلیس فرودگاههای استان ، مدیر کل صدا وسیما ، مدیریت شرکت مرکزی اهلبیت (ع) ، مدیران کاروانها، مجموعه ها ،عوامل اجرایی ،روحانیون ،مسئولین محلی و... در اردوگاه شهدا دانش آموزی بادله شهرستان میاندورود برگزار گردید.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.