پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انتقال ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) به کربلا؛ نیمه اول سال ۹۲

انتقال ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) به کربلا؛ نیمه اول سال ۹۲
حسن پلارک از تکمیل و انتقال ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) در نیمه اول سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش حج نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک رئیس این ستاد با اشاره به کمک‌های مردمی و پیشرفت کار در مورد ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) اظهار داشت: پروژه ساخت ضریح جدید سید ابراهیم مجاب (ع) از ابتدای سال۹۰ توسط توسط هنرمندان اراکی، آغاز و در سال جاری با سرعت بیشتری ادامه دارد و پیش بینی می‌شود هنرمندان استان مرکزی بتوانند این ضریح مطهر را در نیمه اول سال ۹۲ تکمیل و جهت نصب به کربلای معلی منتقل کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه امامزاده ابراهیم مجاب (ع) از نوادگان امام موسی‌ابن‌جعفر (ع) و فرزند امام‌زاده محمد عابد (ع) است و مرقد مطهر ایشان در کربلا و در رواق غربی در کنار بارگاه سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) واقع است، افزود: عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) شامل دو بخش بوده که بخش اول آن ساخت بدنه اصلی از چوب است که توسط محمد نوری از استادان برجسته گره‌چینی استان انجام شده است و بخش دوم شامل قلم‌زنی روی مس، نقره و طلا که تهیه شده و با تایید مسئولان عراقی و ایرانی توسط استاد محمد مهدی باباخانی در حال انجام است.

پلارک در ادامه با بیان اینکه پروژه ضریح ابراهیم مجاب (ع) در ابعاد ۳ متر طول، ۱۲ متر عرض و ۳ متر ارتفاع تهیه می‌شود، اظهار داشت: این ضریح دارای ۹ پنجره و یک باب درب طلاست و تمامی عملیات ساخت آن شامل طراحی نقوش، خطاطی، قلم‌زنی، زرگری، می‌ناکاری و غیره توسط اساتید و هنرمندان اراکی انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: برای ساخت ضریح امام‌زاده ابراهیم مجاب (ع) ۵ کیلوگرم طلا، یک‌هزار و ۱۵۰کیلو گرم نقره و ۳۰۰ کیلو گرم مس به‌کار رفته است.

بر اساس این گزارش، سید ابراهیم فرزند سید محمد عابد فرزند امام موسی کاظم (ع) معروف به ابراهیم مجاب در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد و جزو اولین شخصیتهایی است که از کوفه وارد کربلا شد. این امامزاده در سن ۷۰ سالگی در کربلا دیار فانی را وداع گفت و در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین (ع) به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است، مرقد امامزاده محمد عابد (ع) پدر سید ابراهیم ابراهیم مجاب (ع) نیز در ۱۲کیلومتری شمال شهر اراک و در مجاورت روستای مشهد می‌قان واقع شده است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.