پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بهترین تلاوت‌ها را در بین کاروان‌های غیرایرانی ارائه کنید/ حج؛ فرصتی برای خنثی‌سازی توطئه‌ها

بهترین تلاوت‌ها را در بین کاروان‌های غیرایرانی ارائه کنید/ حج؛ فرصتی برای خنثی‌سازی توطئه‌ها

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج با اشاره به اینکه اصلی‌ترین برنامه قرآنی ما حضور در بین کاروان‌های غیرایرانی است گفت: شما باید در محافل حجاج غیرایرانی بهترین تلاوت خود را ارائه کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام سید‌جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین وحی در دیدار با اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 1394 طی سخنانی تلاوت قرآن در سفر حج را بسیار متفاوت با دیگر سفرها دانست و گفت: تلاوت قرآن در تهران با تلاوت قرآن در مدینه و مکه بسیار متفاوت است و شما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید. تلاوت در این سفر بسیار سفارش شده و شما هم قدر این سفر را برای خود بدانید زیرا ممکن است دیگر فرصت حضور پیدا نکنید.

بزرگترین دستاورد شما تلنگر زدن به زائران با تلاوتتان است

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قاریان قرآن در سفر حج گفت: اگر شما با تلاوتتان حال یک زائر را دگرگون و تلنگری به او بزنید این بزرگترین دستاورد است و باید تلاش کنید همه توانتان را در این راه به کار ببندید.

تلاوت در محل نزول وحی با تلاوت در تهران بسیار متفاوت است

مظلومی تلاوت در محل نزول قرآن را بسیار لذت‌بخش دانست و گفت: این جایی که شما گام می‌گذارید محل نزول آیه‌های قرآن است و این امر برای شما که با قرآن مأنوس هستید بیشتر قابل لمس است، مثلاً تلاوت آیه مباهله در محل نزولش بسیار متفاوت از تلاوت این آیه در تهران است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خشوع در تلاوت را سبب انتقال حس قاری به دیگران دانست و گفت: یکی از روایاتی که درباره تلاوت آمده نزول صوت حسن است، صوت حسن فقط به قرائت تنها مربوط نمی‌شود، بلکه کسی صوت حسن دارد که در درگاه الهی خاشع باشد و این خشیت هنگام تلاوت بر او واصل شود به این صورت است که شما می‌توانید بر دیگران تأثیر بگذارید. گذشته از این شما زمینه‌ساز تعالی دیگران هستید و باید از این فرصت ویژه که در اختیار شما است به خوبی استفاده کنید.

حج بهترین فرصت برای خنثی کردن توطئه‌ها بر علیه شیعیان است

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های مختلف دنیا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: حدود 2 میلیون جمعیت در کنگره عظیم حج حضور دارند که با تبلیغات رسانه‌ها عینک بدبینی نسبت به جمهوری اسلامی و شیعه در چشمانشان است. حضور شما در مناسک حج بهترین فرصت برای رفع این سوءتفاهم‌ها است. مثلاً یکی از موضوعاتی که آنها به شدت روی آن تأکید دارند این است که می‌گویند قرآن شیعه با قرآن ما متفاوت است شما می‌توانید با همراه داشتن قرآن، هنگام مواجهه با این افراد قرآن جمهوری اسلامی را معرفی و مقایسه کنید تا شبهات رفع شود و بفهمند که قرآن ما با قرآن آنها تفاوتی ندارد. حتی می‌توانید اهتمام جمهوری اسلامی به قرآن و دستاوردهای کشور در این زمینه را برای آنها شرح دهید.

هنگام تبلیغ صبور باشید و رسالت تبلیغی خود را انجام دهید

مظلومی با دعوت اعضای کاروان نور به صبر در هنگام تبلیغ گفت: شما هنگام کار در ایام حج زیر ذره‌بین هستید و ممکن است برخوردهای تندی هم صورت گیرد، اما باید صبور باشید و در عین حال رسالت تبلیغی خود را هم انجام دهید. تلاش شما در این ایام فقط عبادت نیست و باید قرآن و مکتب اهل بیت(ع) را در بین مسلمانان دیگر کشورها رواج دهید.

حضور در کاروان‌های دیگر کشور‌ها از برنامه‌های اصلی ما است

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری حضور قاریان در بین کاروان‌های دیگر کشورها را یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: ما با بیش از 30 بعثه ارتباط داریم و همواره به آنها پیشنهاد می‌دهیم که از قاریان ما در برنامه‌هایشان استفاده کنند و برخی از آنها هم با ما همراهی می‌کنند. باید بدانید که کار شما در این زمان بسیار حساس است و باید بهترین تلاوت خود را در بین این کاروان‌ها ارائه کنید، البته باید کار ما با رعایت کامل ضوابط انجام شود زیرا اگر احساس کنند که ما یک برنامه و عملیات منسجم در ذهن داریم از کارمان ممانعت می‌کنند.

وی با اشاره به سختی کار در ایام مناسک حج گفت: در کشورمان هنگام تلاوت امکانات و شرایط خوبی برایتان فراهم است اما در سفر حج این امکانات وجود ندارد و شاید در برخی جاها ناچار باشید بدون سیستم صوتی تلاوت کنید، البته چون ما به برکت قرآن امید داریم مطمئن هستیم که شما در کارتان موفق خواهید بود.

در ارتباط با دیگر حجاج احتیاط کنید

مظلومی با توصیه قاریان به احتیاط کردن در ارتباط‌شان با حجاج دیگر کشور‌ها گفت: ممکن است از قاری قرآنی که شما فکر می‌کنید اهل کشور لیبی است یک عربستانی باشد باید احتیاط کنید که در مواجهه با این افراد فقط درباره قرآن حرف بزنید. بدانید که در 10 دقیقه صحبت کردن نمی‌توانید همه موضوعات را مطرح کرد پس بهتر است در ارتباطات کمی احتیاط کنید و سعی در تبیین قرآن در بین شیعیان داشته باشید.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.