پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

البرز: نخستين همايش زایران زباندان کاروانهای حج94 برگزار شد

البرز: نخستين همايش زایران زباندان کاروانهای حج94 برگزار شد

روابط عمومی حج و زیارت استان البرز از برگزاری نخستين همايش آموزشي - توجيهي زائران فرهیخته و زباندان کاروانهای حج تمتع 94 روز دوشنبه 12 مردادماه در سالن آمفي تئاتر حج و زيارت استان خبر داد.

گفتنی است اين مراسم با هدف ايجاد روح اخوت ديني در ميان زائران و تحقق وحدت امت اسلامي و تقريب مذاهب اسلام و فراهم شدن زمينه‌هاي بهره گيري مناسب از اين فرصت و تبيين مسايل مورد نياز ضیوف الرحمن در اين سفرمعنوی برگزار گردید

اولین سخنران این همایش آقای دکتر دایر بود که با محور وحدت اسلامی بین مسلیمن جهان و راهکارهای نزدیک شدن به این آرمان،پیامبر اعظم (ص)و خصوصیات اخلاقی،فرهنگی و سیاسی ایشان و همچنین در خصوص قرآن این کتاب آسمانی و تفسیر برخی آیات مرتبط با موضوع بحث پرداخت.

بر اساس اين گزارش، گسترش افكار تشيع در جهان اسلام، آماده سازي زایرین تحصيلكرده براي كار تبليغي، راهكارهاي افزايش اطلاعات و ضرورت آن پيش از موسم حج از ديگر مباحث مطرح شده در اين همایش بود. همچنين در ادامه منابع و سايت‌هاي مفيد به زائران معرفي شد و در پايان به سئوالات زائران تحصيلكرده پاسخ‌هاي لازم داده شد.

‌آقاي سلیمی دومين سخنران اين برنامه ، با اشاره به مباحث اعتقادی به تشريح ضرورت‌هاي تبليغ دين و مذهب اهل بيت (ع)در موسم حج پرداخت و مباحث خود را در محور شیعه در نگاه دیگر مذاهب اسلامی برای زائرین تبیین نمود. وی همچنین در حوزه سياسي اجتماعي به عدم جدايي دين از سياست، ضرورت مبارزه با ظلم و استكبار جهاني، ضرورت حكومت صالحان در جامعه اسلامي و دفاع از مظلومين جهان بويژه مردم فلسطين و بيداري اسلامي اشاره کرد.

دکتر ضیغمی سومین سخنران این همایش معنوی ، در خصوص تشرح برنامه های اجرایی و شیوه کار زباندانان و فرهیختگان در موسم حج ، كليات مباحث اعتقادي مربوط به نبوت، عصمت امامت و رهبري، عصمت ائمه، جايگاه علمي و سياسي اهل بيت و مسئله بداء و رجعت توضیحاتی مبسوط ارائه کرد

ضیغمی در اين مراسم به توضيح و تبيين وظيفه زائران تحصيلكرده و ضرورت تبليغ و توجه ویژه به این مهم، در موسم حج پرداخت.

در پايان همايش نيز زائران تحصيلكرده سئوالات خود را پيرامون مسائل مربوطه مطرح نمودند كه توسط اساتيد حاضر پاسخ مناسب داده شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.