پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد ؛

اولین کاروان جانبازان 9 شهریور ماه راهی سرزمین وحی می‌شود

اولین کاروان جانبازان 9 شهریور ماه راهی سرزمین وحی می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : دو کاروان 124 نفره ویژه جانبازان در روزهای 9 و 17شهریور ماه به مدینه اعزام می‌شوند که هرکاروان شامل 40 جانباز قطع عضو و قطع نخاعی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت؛ مهندس سعید اوحدی در خصوص جزئیات اعزام کاروان جانبازان به حج تمتع گفت: امسال دو کاوان ویژه جانبازان به حج تمتع اعزام می شوند که هرکاروان شامل 40 جانباز قطع عضو و قطع نخاع هستند که عمده آنان جانبازان ویلچری هستند.

اوحدی اضافه کرد: این جانبازان به همراه همسران یا یکی از اعضای خانواده به حج تمتع اعزام می شوند که درمجموع 124نفر این دو کاروان را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به تدابیرویژه برای کاروان جانبازان گفت:هرکاروان یک پزشک متخصص جانبازان را به همراه دارد و مدیریت این کاروانها به دلیل شرایط حساس اعضای کاروان توسط بنیاد شهید و جانبازان انتخاب شده است که آشنایی با وضعیت جانبازان دارند.

رئیس سازمان حج وزیارت خاطرنشان کرد: کاروانهای ویژه جانبازان مدینه قبل هستند  و در روزهای 9 و 17 شهریور اعزام می شوند.

اوحدی ادامه داد : بر اساس تجربیات سال های گذشته امکانات اقامتی خاصی از جمله هتل های دارای رمپ، سرویس های بهداشتی مناسب، امکانات استحمام ویژه، سیستم حمل ونقل ویژه را برای جانبازان درنظرگرفته‌ایم که با مشکلی در طول این سفرمواجه نشوند.

وی اظهار داشت: در طول سفرنیز برنامه‌های ویژه فرهنگی، برگزاری ورزش صبحگاهی در مکه و استفاده از چادرهای ویژه در منا و عرفات و استفاده از اسپیلت‌های ایستاده از دیگر برنامه‌ها و امکانات این سفربرای جانبازان است.

اوحدی درپایان گفت: با توجه به طولانی بودن مدت اقامت در مکه با هماهنگی پزشک کاروان رژیم غذایی مناسب نیز برای جانبازان در نظرگرفته شده است.





سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.