پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار کارگزاران حج تمتع سال 1394 استان گلستان با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه گرگان

دیدار کارگزاران حج تمتع سال 1394 استان گلستان با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه گرگان

به مناسبت فرارسیدن هفته حج و اعزام زائرین حج تمتع ،مدیر حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان به همراه روحانیون و مدیران و معاونین حج تمتع سال جاری با نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان حضرت آیت اله نورمفیدی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این دیدار با انتقاد از محو نشانه های مربوط به کعبه و اطراف آن توسط رژیم آل سعود، چنین کاری را بزرگترین خیانت این رژیم دانست و تاکید کرد: محو این نشانه ها موجب قطع پیوند مسلمانان با گذشته تاریخی شان شده است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: نشانه های تاریخی، محسوس هستند و عوام و خواص، آن را درک می کنند، لذا موجب پیوند انسان با گذشته اش می شوند.

وی قبرستان بقیع را یکی از نشانه های مربوط به کعبه دانست و خاطرنشان کرد: در این قبرستان، اصحاب نزدیک پیامبر (ص)، همسران ایشان و چهار نفر از ائمه معصومین (س) دفن هستند، اما هیچیک از صاحبان این قبور، مشخص نیستند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این خیانت آل سعود، موجب قطع پیوند قلبی مسلمانان با گذشته تاریخی شان شده است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: کعبه مکانی است که پروردگار، آن را وسیله دعوت همه ادیان آسمانی برای گرایش به دین مبین اسلام قرار داد.

وی با بیان اینکه یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، خود را تابع حضرت ابراهیم (ع) می دانند و براین اساس، همه ما جزو ادیان ابراهیمی هستیم، اظهار کرد: مقام ابراهیم را باید در خانه کعبه جستجو کرد؛ لذا حضرت ابراهیم (ع) را هم باید در فریضه بزرگ اسلامی حج، پیدا کنیم.

امام جمعه گرگان گفت: ذات اقدس الهی با این کار خواست به مردم بگوید که حضرت ابراهیم (ع) با ساختن خانه کعبه، از خودش اثری بجا گذاشت که برای یافتن آن باید به سمت اسلام بیایید.

آیت الله نورمفیدی، اهمیت فریضه حج را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیران و روحانیون کاروان ها فقط مسئولیت تامین شئونات سفر و انجام مناسک حج را برعهده ندارند، بلکه باید حجاج را با اهمیت سفر حج، آشنا کنند.

وی سپس این سئوالات را مطرح کرد: چرا ذات اقدس الهی، حج را واجب کرده است؟ حج ابراهیمی که امام (ره) مطرح کرد و آل سعود و همپیمانانشان مانع آن شدند، چیست؟ پیام های سالیانه مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، چه معنایی دارد؟

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دشمنان اسلام، تمام کشورهای خاورمیانه را به جان هم انداخته اند و آنگاه به ریش همه می خندند، برای رسیدن به اهداف شوم خود نیز، گروه هایی را درست کرده اند تا به اسم اسلام، دست به خیانت و جنایت بزنند، لذا ذات اقدس الهی در فریضه حج، منافع امت اسلامی را مدنظر قرار داده است تا مسلمانان با درک وحدت بین خود، مانع تحقق دسیسه های دشمنان شوند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد، بر نقش مدیران و روحانیون کاروان ها بر آگاهی بخشی به حجاج و خویشتنداری زائران بیت الل الحرام، تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار رضا درگاهی، مدیرحج و زیارت استان گلستان گزارشی از فعالیت ها وبرنامه های این مدیریت و مراحل انجام ثبت‌نام و اعزام زائران حج تمتع سال جاری را ارائه کرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.