پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

راههاي گسترش همکاري هاي تهران و دمشق در زمينه گردشگري و مبادله کاروانهاي زيارتي بررسي شد

 راههاي گسترش همکاري هاي تهران و دمشق در زمينه گردشگري و مبادله کاروانهاي زيارتي بررسي شد
راهکارهای گسترش همکاری های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه در زمینه گردشگری و مبادله کاروانهای زیارتی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از دمشق، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان که برای سفری سه روزه در دمشق بسر می برد، این مطلب را در دیدار با وائل حلقی نخست وزیر سوریه مورد بررسی قرارداد.

حلقی در این دیدار که با حضور محمد رضا شیبانی سفیر ایران در دمشق و بشر یازجی وزیر گردشگری سوریه برگزار شد، با اشاره به علاقمندی دولت سوریه برای مبادله کاروانهای سیاحتی زیارتی با ایران، تصریح کرد، کشورش همه تسهیلات لازم را برای کاروانهای زیارتی ایرانی در سوریه فراهم خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به پیوندهای ریشه دار اجتماعی تاریخی دو ملت ، خاطرنشان کرد ، زوار بقاع متبرکه اهل بیت (س) و به ویژه زائران ایرانی مورد اهتمام دولت سوریه هستند و از جایگاه ویژه ای نزد مردم این کشور برخوردارند.

نخست وزیر سوریه ، برقراری سفرهای زیارتی میان کشورهای اسلامی را زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین مقابله با افراط گرائی برشمرد، و افزود، این تهاجم ویرانگر امنیت و ثبات کشورهای اسلامی و جهان را به چالش کشانده است.

وائل حلقی همچنین از حمایتهای بی شائبه رهبری ، دولت و مردم مسلمان ایران از سوریه در جریان بحران پنج سال اخیر قدردانی کرد و این امر را زمینه ساز ادامه مقاومت مردم سوریه در برابر جنگ فراگیر گروه های تروریستی دانست.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به ادامه مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از دولت ومردم سوریه خاطرنشان کرد، پیروزی سوریه بر تروریسم تکفیری، در گرو ادامه مقاومت دولت و مردم سوریه است.

سعید اوحدی افزود، اینک دست کشورهای غربی که مدعی حمایت از دمکراسی هستند ، رو شده است، آنها از گروه های تروریستی حمایت کرده و موجب متزلزل کردن امنیت و ثبات در منطقه شده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران نقشی سازنده برای پایان دادن به مشکلات منطقه به ویژه بحران سوریه ایفا می کند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.