پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خبرگزاری رسمی سوریه: تاکيد ايران و سوريه بر توسعه همکاري در بخش سفرهاي زيارتي

خبرگزاری رسمی سوریه:  تاکيد ايران و سوريه بر توسعه همکاري در بخش سفرهاي زيارتي
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا ) از دمشق ، رئیس سازمان حج و زیارت ایران با مقامات سوریه درباره راههای گسترش همکاری دو کشور ، تقویت روابط دوجابنه در مسیر حمایت از مقاومت و مبارزه با تروریسم گفتگو کرد .

یک منبع مسئول دولتی سوریه اعلام کرد سعید اوحدی که برای دیدار سه روزه از سوریه روز یکشنبه وارد دمشق شده است با بشر یازجی وزیرگردشگری سوریه و وائل حلقی نخست وزیر این کشور دیدار کرد .
این منبع افزود سعید اوحدی روز سه شنبه با عبد الستار السید وزیر اوقاف سوریه درباره زمینه های افزایش اعزام کاروان های زیارتی متقابل ، رفع موانع و چالش ها در مسیر تقویت همکاری مشترک و تامین امنیت زایران ایرانی که به سوریه سفر می کنند ، گفتگو خواهد کرد .
منبع دولتی اظهارداشت بشر یازجی دیروز با سعید اوحدی درباره از سرگیری همکاری گردشگری و تشکیل کمیته مشترک برای افزایش اعزام کاروان های زیارتی بین دو کشور گفتگو کرد .
منبع دولتی افزود رئیس سازمان حج و زیارت با مقامات سوریه درباره ایجاد سازوکارهای جدید برای اعزام کاروان های زیارتی از سوریه به ایران و بالعکس از طریق تشکیل کمتیه کارگروه مشترک و نیز امنیت و سلامت زایران گفتگو کرد .
اوحدی پس از دیدار با وائل حلقی گفت :« سوریه به ویژه پس از ، ایستادگی و مقابله با تروریسم و قدرت های ستمگر و زورگو از جایگاه بسیار بالایی نزد مردم ایران برخوردار است».

وی خاطر نشان کرد مردم ایران علاقمند به از سرگیری سفر های زیارتی به سوریه هستند و سازمان حج و زیارت در این باره با درخواست های مکرر مردم ایران برای اعزام کاروان های زیارتی به سوریه روبه رو است .

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد با توجه به پیروزی های مستمر ارتش سوریه و محور مقاومت علیه تروریست های تکفیری مرحله جدیدی از همکاری دو جانبه با هدف فراهم کردن شرایط و مقدمات لازم برای اعزام کاروان های زیارتی بین دو کشور آغاز خواهد شد .
وی افزود به زودی یادداشت تفاهم بین ایران و سوریه درباره توسعه همکاری گردشگری ، و تقویت گردشگری مذهبی و ابعاد و نتایج آن بر گسترش همکاری دو کشور به امضا خواهد رسید .
اوحدی تصریح کرد با توافق ایران و سوریه کمیته مشترکی به منظور تدارک مقدمات لازم برای اعزام کاروان های زیارتی تشکیل خواهد شد .
وائل حلقی نیز در دیدار با اوحدی با اشاره به علاقمندی دولت سوریه برای مبادله کاروانهای سیاحتی زیارتی با ایران، تصریح کرد، کشورش همه تسهیلات لازم را برای کاروان های زیارتی ایرانی در سوریه فراهم خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به پیوندهای ریشه دار اجتماعی تاریخی دو ملت ، خاطرنشان کرد ، زایران اماکن مقدس به ویژه زائران ایرانی مورد توجه دولت سوریه هستند و از جایگاه ویژه ای نزد مردم این کشور برخوردارند.
نخست وزیر سوریه ، برقراری سفرهای زیارتی میان کشورهای اسلامی را زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین مقابله با افراط گرائی برشمرد، و افزود، این تهاجم ویرانگر امنیت و ثبات کشورهای اسلامی و جهان را به چالش کشانده است.
ازطرف دیگر بشر یازجی وزیر گردشگری سوریه دورنمای همکاری دو کشور در بخش گردشگری را بسیار عمیق ، ریشه دار و گسترده توصیف و تاکیدکرد همکاری گردشگری بخش مهمی از روابط دو کشور و ملت دوست را شامل می شود .
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.