پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شیراز - همایش بزرگ زائران حج تمتع سال 94 در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد

شیراز - همایش بزرگ زائران حج تمتع سال 94 در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد

روز سه شنبه مصادف با شهادت حضرت امام صادق (ع) ساعت 9 صبح همایش بزرگ زائرین حج تمتع شهر شیراز در سالن شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد این همایش که با دعوت مدیریت حج وزیارت استان از زائرین و کاروانهای شیراز برگزار شد بیش از 2000 نفر از حجاج و مسئولین استانی حضور بهم رساندند. در این همایش مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه جنوب دکتر شریفانی ، رئیس پلیس فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز ، معاون فرماندهی انتظامی شیراز ، رئیس پلیس امنیت استان ، مدیر دبیر مواد مخدر و روحانیون معزز و تعدادی زیادی از مسئولین استانی حضور داشتند

مدیر حج و زیارت استان فارس در همایش بزرگ حج که با حضور بیش از 2 هزار  نفر از زائران شیرازی سال 94 برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 3 هزار و 300 زائر از استان فارس به حج تمتع اعزام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس؛ علیرضا زینلی در همایش بزرگ حج تمتع ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که با مهمانی 10 شهید گمنام مصادف شده بود گفت: امسال سه هزار و 300 نفر زائر و عوامل اجرایی از شیراز در قالب 25 کاروان، به سفر معنوی حج و به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف می شوند.

زینلی در ادامه با اشاره به اعزام یک هزار و 500 نفر مرد و یک هزار و 800 نفر زن در سال جاری ، افزود: تعداد زائران حج تمتع امسال که در کل کشور بصورت مدینه قبل به عربستان اعزام می شوند نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است که موجب صرفه جویی وقت و هزینه شده است .

وی با اشاره به اینکه این سفر معنوی 30 روز به طول می انجامد، تصریح کرد: نخستین پرواز زائران حج تمتع از شیراز به سرزمین وحی 6 شهریور امسال انجام و تا 12 شهریور که آخرین پرواز به شمار می آید، ادامه می یابد.

زینلی در ادامه با بیان تذکرات مهم به زائران سرزمین وحی در خصوص این سفر ، گفت: در صورت کشف مواد مخدر، و داروهای ممنوعه زائر از همان محل فرودگاه به شهر خود برگردانده می شود.

وی یادآور شد: با توجه به جایگاه سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی لازم است  از وارد شدن به بحث های سیاسی در عربستان پرهیزنموده و فقط به مسائل معنوی و جمع آوری توشه آخرت بپردازند.

زینلی همچنین تاکید کرد: از تردد بی مورد در طول شب در بازارها و فروشگاه ها حتی تاکسی و اتوبوس ها به صورت انفرادی خودداری شود و با همراهی و هماهنگی 'یاوران حجاج' در گروه های 12 نفری ترددها انجام شود.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی در واقع سفیران کشورمان هستند ،گفت: زائران باید شان و منزلت ایرانی اسلامی خود را حفظ کنند و به خصوص بانوان در حفظ حجاب  برتر خود دقت بیشتری به عمل آورند.

مدیر حج و زیارت استان فارس سفر حج تمتع را فرصتی مغتنم دانست و افزود: باید از لحظات این سفر معنوی و روحانی استفاده نمود و فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرارداده و  بجای بازارگردی و اتلاف وقت در فروشگاه ها تا میتوانید به خواندن قرآن و نماز بپردازید

زینلی همچنین در پایان با اشاره به افزایش کیفیت هتل ها پرداخت و اعلام کرد با پیگیریهای صورت گرفته در بخش مسکن اتاق هایی که دارای 5 تخته بوده و درصد آنها قبلا حدود 60درصد بود حذف و به 11 درصد تقلیل یافت و در مقابل اتاق هایی با کیفیت بالاتر و تعداد اتاقهای 4 تخت به پائین را 89 درصد اعلام نمود.

وی در خصوص تنوع غذایی زائرین گفت : امسال تنوع غذایی از 23 نوع به 43 نوع رسیده است.

گفتنی است در سفر زیارتی حج تمتع امسال اعزام پزشکان زن از 60 نفر به 76 نفر رسیده و نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

 در ادامه حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات بعثه مقام معظم رهبری و کارهای فرهنگی صورت گرفته و بسته های توزیع شده در بین حجاج و محاسن استفاده ارزشمند حجاج از آنها به استفاده کامل معنوی در حج را تاکید مجدد نمودند و آموزش عملی مناسک را به حجاج بصورت میدانی دادند .

 در ادامه با برپایی مراسم های مختلف اعم از حاملان قرآن ، حمل پرچم ، آموزش عملی مناسک و  مداحی مراسم به پایان رسید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.