پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر اوقاف سوریه ؛

اعلام آمادگی وزیر اوقاف سوریه برای اجرایی شدن تفاهم نامه ایران و کشورش

اعلام آمادگی وزیر اوقاف سوریه برای اجرایی شدن تفاهم نامه ایران و کشورش

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان روز گذشته(سه شنبه) در سومین روز از سفر خود به دمشق، با دکتر «محمد عبدالستار السید» وزیر اوقاف کشور سوریه دیدار و در خصوص مسائل مشترک بحث و تبادل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از دمشق، مهندس «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان که در رأس هیئتی ایرانی به سوریه سفر کرده بود، پیش از ظهر روز گذشته (سه شنبه) در سومین روز از سفر خود با دکتر «محمد عبدالستار السید» وزیر اوقاف کشور سوریه دیدار و در خصوص مسائل مشترک بحث و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش سعید اوحدی در این دیدار گفت: علی رغم اینکه بزودی اعزام زائران به حج تمتع را پیش رو داریم، اما سفر به سوریه و بررسی میدانی شرایط اعزام زائران را در اولویت قرار دادیم. هر چند مدت زمان سفر کوتاه بود اما امیدواریم برکات خوبی را برای دو کشور بهمراه داشته باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه صورت گرفت، ضمن اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران ، وزارت گردشگری سوریه و سفارت جمهوری اسلامی در سوریه ابراز خرسندی کرد: امروز در شرایطی هستیم که روابط دو کشور در عالی ترین سطح خود قرار دارد و از آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر توسعه همه جانبه روابط میان دو کشور تأکید می فرمایند، سازمان حج و زیارت بر آن شد که در حوزه فرهنگی در جهت توسعه امور گردشگری دینی میان دو کشور و تبادل زائر بررسی لازم را بعمل آورد تا شرایط برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه فراهم گردد.

مهندس اوحدی بیان کرد: دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که اخیراً به کشور سوریه سفر کرده بودند، بر تسریع موضوع بررسی شرایط برای از سرگیری سفرهای کاروان های زیارتی به سوریه تأکید داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در این ملاقات به پیروزی های دولت و مردم سوریه در مقابله با گروه های تکفیری اشاره کرد و اظهار داشت: مشتاقان ایرانی زیارت بارگاه حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بی صبرانه منتظر آغاز مجدد سفرهای زیارتی به کشور سوریه هستند و امیدواریم همانگونه که پیش از این سالانه بیش از یک میلیون زائر ایرانی به کشور سوریه سفر می کردند، در صورت حصول اطمینان از تأمین امنیت زائران، سفر زائران ایرانی به این کشور از سر گرفته شود.

مهندس اوحدی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه سفرهای حج و عمره در اختیار برادران سوری خود قرار دهد.

در ادامه این دیدار دکتر «محمد عبدالستار السید» وزیر اوقاف کشور سوریه ضمن عرض خیر مقدم به هیئت ایرانی، گفت: پیش ز هر چیز در برگشت به کشورتان سلام ما را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری محترم ایران برسانید.

وی در ادامه بیان کرد: پیروزی های اخیر جمهوری اسلامی ایران در میدان مذاکرات هسته ای و گفتگوی با 1+5 را تبریک می گوییم و پیروزهای ایران برای ملت سوریه الهام بخش است و این نوید را بهمراه دارد که در اثر مقاومت و ایستادگی می توان به پیروزی رسید.

وزیر اوقاف سوریه اظهار داشت: امور حج و زیارت از مسائل مهم سوریه است و کمیته عالی حج و عمره سوریه با حضور 5 وزیر شامل وزیر بهداشت، گردشگری، نقل، اوقاف و وزیر کشور و همچنین مدیر عامل شرکت هواپیمایی سوریه اداره می شود.

محمد عبدالستار السید که ریاست کمیته عالی حج و عمره سوریه را نیز به عهده دارد، تفاهم نامه امضاء شده میان ایران و سوریه را بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری های خوبی که با کشور دوست و برادرمان خواهیم داشت، شاهد آغاز مجدد سفر زائران ایرانی به کشورمان باشیم و امیدواریم شرایط را برای زیارت همه اماکن زیارتی سوریه فراهم آوریم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت اوقاف سوریه با هماهنگی وزارت گردشگری و کمیته عالی حج و عمره در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه امضا شده میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

وزیر اوقاف سوریه در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین حمایت مردم ایران از مقاومت و ایستادگی مردم سوریه ، آمادگی وزارت خانه متبوعش را برای فراهم آوردن شرایطی برای سفر زائران ایرانی به کشور سوریه و زیارت اعتاب مقدسه آن کشور اعلام کرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.