پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع 1394 همدان برگزار گردید

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع 1394 همدان برگزار گردید

همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع 1394 با حضور بیش از 800 نفر از زائران همدان در روز سه شنبه مورخ 94/05/20 مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع)در سالن ورزشی فردوسی از ساعت 9:00 الی 12:00 برگزار گردید .

محسن ساغرچی مدیر  حج وزیارت استان همدان ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: امیدوارم شما زائران عزیز با حجی مقبول و سعی مشکور به میهن اسلامی باز گردید وی در ادامه سخنان خود اهم مسائل حج سال جاری از قبیل مسکن ،تغذیه ،تدارکات و حمل ونقل و... را بیان و توصیه های ضرروری را بیان کرد و از درگاه خداون منان سفری پر خیر و برکت برای این عزیزان آرزو نمود .

  در ادامه سرهنگ قزوینی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سخنان خود را با تشکر از مسئولین برگزاری این همایش آغاز و بیان داشتند شما عزیزان به عنوان سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستید و باید در این سفر مراقب اعمال و رفتار خود باشید. ایشان در خصوص حساسیت شدید ماموران عربستان در مورد زائران ایرانی نکاتی گفتند:توسط پلیس کنترلهای شدیدی صورت می گیرد و در صورت کشف مواد مخدر از خروج ایشان ممانعت بعمل آمده و به مراجع قضایی معرفی می گردند در ادامه ایشان از برخورد شدید ماموران عربستان با حاملین مواد مخدر مواردی را بیان نمودند .

سپس دکتر یوسفی رئیس مرکز بهداشت همدان  نکاتی را در مورد بیماریهای واگیر در بین زائران حج تمتع بیان نمودند و نحوه جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها را توضیح  دادند.

در ادامه آقای مقتدر از حراست حج و زیارت استان در خصوص نکات امنیتی در این سفر مواردی را از جمله عدم نیاز به حمل هیچگونه کارت شناسایی بجز کارت زائر و گذرنامه ،حمل نکردن اشیاء گران قیمت غیر ضروری ، توجه در هنگام خرید دلار ، سرقت در عربستان سعودی ،توجه به قوانین و مقررات عربستان سعودی ، بحث و جدال نکردن با زائرین دیگر کشورها و ماموران عربستان ، توجه داشتن به تلصیق در هنگام طواف ، امضاء نکردن هیچگونه برگه در هنگام دستگیری بدون حضور نماینده سازمان حج و زیارت ، رعایت حجاب توسط بانوان و استفاده از چادر مشکی و عدم استفاده از خودرو های شخصی بیان نمودند

 حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی به ایراد سخنرانی در خصوص شرایط اعمال عمره تمتع مانند حضور در میقات و ذکر نیت و گفتن تلبیه و همچنین لباس احرام برادران و خواهران و محرمات احرام پرداختند و زائران را با مسائلی که از لحظه محرم شدن و ورود به مکه مکرمه با آن روبرو هستند آگاه ساختند. ایشان در پایان برنامه با استفاده از ماکت های نصب شده در سالن اعمال و مناسک عمره تمتع را بصورت عملی برای زائرین آموزش دادند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.