پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج وزیارت استان فارس با حضرت آیت اله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار کرد

مدیر حج وزیارت استان فارس با حضرت آیت اله  ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار کرد

زینلی مدیر حج وزیارت استان فارس با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز دیدار و از رهنمودهای ایشان بهره بردند

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان فارس زینلی گفت: برای خودم افتخار می دانم که در سایه حضرت شاهچراغ (ع) خدمت کرده و بتوانم از فضای معنوی این حرم مطهر بعنوان پایگاه فرهنگی حج وزیارت استفاده و خدمات خوبی به زائرین استان بعنوان زائرین حرم تا حرم ارائه نمایم و با استفاده از رهنمودهای امام جمعه محترم به زائرین خدمت کنم. وی گزارشی از اقدامات خوب صورت گرفته جهت زائرین حج امسال از طرف مسئولین عالی رتبه سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری در قسمتهای فرهنگی و اجرایی خصوصا بخشهای مسکن ، تدارکات ، حمل و نقل و غیره ارائه کرد.

حضرت آیت الله ایمانی ضمن تشکر از مدیر حج و زیارت فارس عنوان کرد: خدمت به زائران بیت الله و عتبات عالیات و ایجاد فضای مناسب برای سفر زیارتی یک امری اثرگذار است .بعضی از این افراد شاید یک بار در عمرشان نصیب شود که به کربلا و یک بار به حج مشرف شوند که همان یک بار باید بتوانند بار و بنه یک عمرشان را ببندند و سرمایه برای یک عمر بردارند.

امیدواریم در این حرکت مبارک ایشان هم موفق باشند مخصوصاً اینکه دیدگاه شان را معطوف داشتند به مسئله ی حرم سوم و با عنوان اینکه مبدأ سفر حرم سوم اهل بیت(ع) است، حال به مقصد عتبات عالیات، خانه ی خدا و یا جاهای دیگری که در برنامه های سازمان حج و زیارت است.انعکاس آغاز این سفر از کنار مرقد مطهر احدی از امام زادگان ، برای دیگران تشویقی، تبلیغی و معرفی است که فضای معنوی اینجا را توسعه و گسترش دهند و گامی در ایجاد معنویت این منطقه باشد.

ایشان به نگرانیهای زائرین اشاره و بیان کردند: مسئله مهمی که در این قضایا مطرح میباشد این است که سفر و خارج شدن از وطن با خود دغدغه، دلهره و آشوب به همراه دارد که آیا من به مقصد خودم می رسم یا نمی رسم؟ چه مشکلاتی دارد؟ به ویژه در مناسک حج این دلهره و دلزدگی برای زائرین بیش از سفرهای دیگر است چون امر واجبی است که می خواهد انجام دهد که باید با تدابیر مختلف به آرامش تبدیل شود تا زائر بتواند در این فضای روحی خودش را در بهره برداری از معنویت موجودی که در کنار خانه خدا، در کنار حرم پیامبر و در کنار ائمه بقیع (علیهم السلام) وجود دارد، متمرکز کند. آمادگی و آرامش خاطر وقتی محقق می شود که وسیله ایاب و ذهاب زائر، وسیله استقرار و راهنمایی او به حرم (رفت و آمد و امثال ذلک) را فراهم نماید.

آیت الله ایمانی نقش روحانیون کاروانها را ذر سفرهای زیارتی مهم دانسته و گفتند: روحانیون باید هدف، نتیجه و تأثیر زیارت را در روحیه افراد بیان کنند و همچنین معنای زیارت را برای افراد توضیح دهند . فرض براین است که این سفر یکبار اتفاق افتد و تکرار نشود. بدین ترتیب برای این یکبار که می خواهد اتفاق بیفتد باید همه امکانات را فراهم کنیم و اهم امکانات راهنمایی و ارشادی است که باید سفر به آن سمت و سو انجام گیرد. نظر بنده این است که ما مقداری در این بخش دوم تعلل داریم و تا اندازه ای قضیه را جدی نگرفته ایم که یک زائر معمولا یکبار موفق می شود این راه را طی کند. ما می خواهیم برای عمر او و باقیمانده زندگی او یک سرمایه به او دهیم ولیکن این سرمایه را چگونه به او دهیم؟

 مداحانی که در عرصه و راه ایشان قدم برمی دارند نیز باید همین مسیر را دنبال کنند. باید به زائر ما بینش، معرفت و بصیرت دهند و این افتخاری است برای جمهوری اسلامی که کاروان حج و زیارت اش بهترین کاروان حج و زیارت در دنیا بوده و همه کشورهای اسلامی از ایران درس گرفته اند و هر کاری که انجام داده اند از پی تأثیر از ایران بوده است.

ایشان سفر حج را نوعی سرمایه گزاری دانست و افزود:  افراد زیادی در خدمت امام این را مطرح کردند که حج هزینه سنگینی برای ما دارد اما امام فرمودند: " آنچه که در این کار خرج می کنید سرمایه گذاری است" و امام این حرکت و این راه را تشویق می کردند. گذشتگان خیلی زحمت کشیدند خدمات آنها خدمات صادقانه ای بود و این هم به برکات عنایت شخص امام بود.وی افزود:  امام سال های آخری که هنوز در نجف مشرف بودند امیرالحاج تعیین می کردند. این دقت امام برای این مراسم بوده است. همچنین بعد از پیروی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایشان به طور رسمی نماینده خویش را در مراسم حج معرفی می کردند. این گونه بود که این چارچوب را امام بنا گذاشتند و امروز رشد کرده و به این کمال و وضعیت مطلوب رسیده است.

بنابراین شما عزیزان هم عملاً نمایندگان امام هستید و دارید کار و راه امام را دنبال می کنید ان شاالله با موفقیت این مسیر را دنبال کنید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.