پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت استان کردستان به مناسبت آغاز هفته حج ، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج سخنرانی کرد.

مدیر حج و زیارت استان کردستان به مناسبت آغاز هفته حج ، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان ، هاشم ناظمی جلال مدیر حج و زیارت استان کردستان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج بود.

ناظمی جلال ضمن تبریک فرا رسیدن هفته حج (25 الی 31 مرداد ماه)  مراسم حج تمتع را یکی از مهمترین و با ارزش ترین امور عبادی ، سیاسی ، اجتماعی و ... مسلمانان خواند و اعلام کرد در حال حاضر با عنایت به عملیات توسعه صحن مسجد الحرام و محوطه طواف سهمیه کشورهای اسلامی با 20 درصد کاهش روبرو بوده است ، لذا سهمیه کشور عزیزمان 000/64 نفر می باشد اما خوشبختانه آمار زائرین اعزامی از استان  کردستان در مقایسه با سال های گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش اعزام هم داشته ایم به صورتی که در سال جاری شاهد ثبت نام و ساماندهی تعداد 1030 زائر و عوامل حج تمتع در قالب 8 کاروان و یک مجموعه هستیم که به لطف پروردگار اعزام این عزیزان از 16 الی 19 شهریور ماه از فرودگاه بین المللی همدان صورت خواهد گرفت .

ناظمی جلال در ادامه صحبت های خود عنوان کرد بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت بعنوان متولیان فرهنگی و اجرایی حج تمتع تمام تلاش و توان خود را به عمل آورده اند تا حج 94 به بهترین وجه و کیفیت اجرا شود ، در این راستا به بخشی از اقدامات از جمله کاهش هزینه کاروانها ، افزایش تنوع غذایی ، تهیه مواد غذایی از ایران و انتقال به عربستان ، اجرای کامل طرح انطباق و ... اشاره نمود.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف و متنوع برای هفته حج سال جاری از برگزاری همایش عظیم بزرگداشت این هفته در روز جمعه 30 مرداد ماه در محل اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج خبر داد و افزود همه ساله با همت و تلاش مجموعه کارگزاران زیارتی همایش عظیم  زائرین عزیز حج تمتع  و گرامیداشت هفته حج برگزار می گردد که علاقه مندان می توانند در این همایش شرکت و از برنامه های متنوع آن بهره مند شوند.

ناظمی جلال در پایان سخنان خود با اشاره به شعار حج تمتع سال 94 ( حج ، معنویت ، بصیرت و همدلی اسلامی ) که از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت انتخاب شده است از تمامی مسئولین و ادارات مرتبط که در امر خدمات رسانی به زائرین ضیوف الرحمن و اعتاب مقدسه تلاش و کوشش می نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است در مسجد قبا و همچنین مسجد فرجه سنندج نیز سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت آغاز هفته حج  دو نفر از کارگزاران عزیز زیارتی بود.

روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان کردستان

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.