پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رواديد حدود 20 هزار زايران ايراني صادر شد

رواديد حدود 20 هزار زايران ايراني صادر شد
رييس سازمان حج وزيارت كشورمان از صدور حدود 20 هزار رواديد زايران ايراني خبر داد و اظهار داشت: روند صدور رواديد طبق معمول در كنسولگري عربستان در مشهد و سفارت تهران در حال انجام است و به زودي براي تمام زايران ايراني رواديد صادر خواهد شد.

مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت كشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، گفت: طبق آمار اعلام شده تا صبح امروز شنبه 24 مرداد ماه حدود 20 هزار رواديد زايران ايراني صادر شده است.

وي با بيان اين كه صدور رواديد طبق معمول در حال انجام است، اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگي خوبي با كنسولگري مشهد و تهران در حال انجام است و جمعه 23 مرداد ماه بيش از 3 هزار رواديد از سوي كنسولگري مشهد صادر شد كه اين نشان از هماهنگي سفارت ايران و عربستان دارد و اميدواريم اين روند همچنان ادامه داشته باشد.

اوحدي، افزود: در سال جاري دولت عربستان يك برنامه نرم‌افزاري جديد را براي صدور رواديد گذاشته‌ بود تا همه خدماتي كه در عربستان به زائران حج تمتع ارائه مي‌شود، از جمله حمل و نقل، تغذيه، بليط هواپيما، در قالب باركد در پاسپورت زائران قرار گيرد، از اين رو عزيزان حج وزيارت در ايران خود را به سرعت با اين برنامه هماهنگ كردند و اطلاعات خواسته شده را به آن‌ها ارائه دادند و كار صدور رواديد با سرعت انجام گرفت.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد از اعزام نخستين گروه عوامل اجرايي به مدينه منوره خبر داد و اعلام كرد: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته روز جمعه، 23 مرداد ماه اولين پرواز عوامل خدمت‌گزار حجاج ايراني به مدينه منوره انجام شد، تا پذيراي اولين گروه زائران باشند. روزهاي دوشنبه و سه شنبه نيز گروه‌هاي بعدي شامل عوامل آشپزخانه و پزشكي نيز به مدينه منوره اعزام خواهند شد.

وي ادامه داد: به همين ترتيب پرواز اولين گروه از زائران نيز اول شهريور ماه از فرودگاه حضرت امام خميني(ره) تهران، ايستگاه ساري و مشهد به مدينه منوره انجام خواهد گرفت.

رييس سازمان حج وزيارت گفت: همچنين امسال براي نخستين بار زائران حج تمتع 22 استان كشور مي توانند به طور مستقيم به مدينه منوره اعزام شوند.

وي در ادامه با تاكيد بر شركت زائران در جلسات آموزشي و كسب آمادگي كامل براي اعزام به سفر زيارتي حج تصريح كرد: پرواز رفت از اول شهريور ماه آغاز و تا 26 شهريور ادامه خواهد داشت و پرواز برگشت از 6 مهر ماه تا 27 مهر ادامه دارد.

اوحدي در خصوص تعداد زائران ايراني اعزامي به حج تمتع امسال،‌گفت: در سال جاري همانند سال‌هاي گذشته 64 هزار نفر در قالب 455 كاروان از 19 ايستگاه پروازي به حج تمتع مشرف مي شوند.

زايران داروي خاص خود را به همراه داشته باشند

وي افزود: با توجه به اينكه برخي جلسات آموزشي هنوز براي زايران عزيز تشكيل نشده است، از اين عزيزان مي‌خواهيم كه حتما در اين جلسات شخصا حضور يابند و به تذكرات مديران،‌روحانيون و پزشكان كاروان‌ها توجه كنند، زيرا اين تذكرات حاصل سال‌ها تجربه است تا زايران بتوانند به راحتي به اين سفر معنوي اعزام شوند.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:‌ به زايران عزيزي كه داروي خاصي استفاده مي‌كنند،‌توصيه مي‌كنيم كه حتما داروي شان را به همراه داشته باشند، همچنين نسخه پزشكي خود را در اين سفر بياورند و اين نسخه حتما بايد به زبان انگليسي نوشته شده باشد و مهمور به مهر پزشك باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.