پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برنامه هاي رسانه ملی در هفته حج

 برنامه هاي رسانه ملی در هفته حج
رسانه ملی به مناسبت گرامیداشت هفته حج که مصادف با اول تا هفتم ذی‌القعده است، برای آگاهی بخشیدن به مردم و به‌ خصوص زائران برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما تولید محتوای این برنامه‌ها را در زمینه تحقق شعار حج تمتع 94 (حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی) دانست و گفت: برنامه سازی و آگاهی بخشی به زائران از طریق شبکه‌های مختلف رسانه ملی و در جهت بصیرت هر چه بیش‌تر زائران خواهد بود.

حسن گروسی مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک افزود: در هر یک از این برنامه‌ها به ‌منظور اطلاع‌رسانی موضوعات مرتبط با حج تمتع 94، مسئولان اجرایی و فرهنگی از جمله حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی ‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت حضور خواهند داشت. مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک گفت: از آنجا که در این برنامه‌ها، تلاش شده به مسائل کلی و حتی جزئی‌ترین موضوعات مرتبط با این سفر روحانی از جمله، موضوع سلامت و پزشکی، بحث‌های مرتبط با هواپیمایی، گمرک و از همه مهم‌تر مسائل فرهنگی پرداخته شود، لذا تأکید ما این است که مردم به‌ خصوص زائران عزیزی که عازم این سفر هستند و خانواده های آنان به دقت این برنامه‌ها را پیگیری کنند.

وی درباره کنداکتور برنامه‌ها گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از یک‌شنبه 25 تا 31 مرداد با موضوعاتی ازجمله اهمیت جایگاه حج در جهان کنونی اسلام و همچنین بررسی موضوعات مختلف حج تمتع 94 از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیس ستاد حج و زیارت سازمان افزود: «روضه رضوان»، «لحظه‌های آسمانی»، «شب شرقی»، «امشب» و «روزآمد» برنامه‌‍‌هایی است که به ‌صورت مشخص و مناسبتی به موضوعات حج تمتع به‌ویژه تمتع 94 می‌پردازند. در طی هفته حج نیز یک گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد.

گروسی افزود: «روضه رضوان» ساعت 17 روزهای یکشنبه تا چهارشنبه این هفته از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. موضوعات برنامه نیز به ترتیب «حج و گفت ‌وگوی مذاهب»، «گزارش حج 94»، «حج 94» و «موفقیت‌های اجرایی حج 94»خواهد بود.

وی گفت: مهمانان برنامه «روضه رضوان» در روز یکشنبه، حجت الاسلام مظلومی معاون فرهنگی بعثه رهبری، دوشنبه، حمید محمدی معاون حج سازمان حج و زیارت، سه‌شنبه، حجت‌الاسلام قاضی عسکر، و چهارشنبه، سعید اوحدی خواهند بود.

گروسی افزود: برنامه لحظه‌های آسمانی نیز در طول ایام هفته حج به غیر از جمعه هر روز ساعت 12 و 30 دقیقه با موضوعات مختلفی از جمله نظام عملیاتی حج، برنامه‌های فرهنگی تمتع 94، توصیه‌های پزشکی حج و توصیه‌های انتظامی، از شبکه رادیو سراسری پخش می‌شود.

مهمانان این برنامه رادیویی نیز رئیس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام پروانه مدیر جذب و ساماندهی بعثه، باقری معاون امور بین‌الملل بعثه رهبری، مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و سرهنگ مهری رئیس پلیس ‌فرودگاه‌های کشور خواهند بود.

وی گفت: «شب شرقی» نیز ساعت 22 دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از شبکه جام جم پخش خواهد‌شد. در این برنامه نیز تمتع 94 موضوع گفت ‌و گو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه «امشب» شبکه یک سیما نیز شب های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه را به هفته حج اختصاص داده، گفت: این برنامه در این سه شب به ترتیب میزبان حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، با موضوع فعالیت‌های فرهنگی تمتع 94، مهندس اوحدی با موضوعیت فعالیت‌های اجرایی حج 94 و دکتر مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج خواهد بود.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک افزود: برنامه «روزآمد» نیز با حضور حجت‌الاسلام مرقاتی معاون توسعه و مدیریت بعثه مقام معظم رهبری با موضوع ظرفیت‌های حج، روز سه شنبه ساعت 9 صبح از شبکه 5 سیما پخش خواهد شد.

روز جمعه 31 مرداد نیز حمید محمدی معاون حج سازمان حج و زیارت با موضوع مدیریت اقتصادی حج مهمان برنامه «روز آمد» است.

گروسی افزود: پخش دعای کمیل، دعای ندبه و عرفه و پوشش برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌هایی است که در طی اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت تعداد اعضای گروه کاری رسانه ملی برای اعزام به تمتع 94 گفت: قطعا از ظرفیت موجود بیش‌ترین استفاده را خواهیم کرد، به طوری که جمعی از برنامه‌سازان متبحر در حوزه رادیو، تلویزیون و فرامرزی تیم رسانه ملی را تشکیل خواهند داد.

علاقه‌مندان نیز برای کسب اطلاعات بیش‌تر از این برنامه‌ها می‌توانند به نشانی اینترنتی labbaik.ir مراجعه کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.