پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در دومین همایش ابر فیاض :

نتایج مذاکرات هسته‌ای اقتدار ایران را در جهان افزایش داد /سیره زندگی سید آزادگان را می‌توانیم به یک سبک زندگی برای خود تبدیل کنیم

نتایج مذاکرات هسته‌ای اقتدار ایران را در جهان افزایش داد /سیره زندگی سید آزادگان را می‌توانیم به یک سبک زندگی برای خود تبدیل کنیم

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: نتایج مذاکرات هسته‌ای سبب به وجود آمدن امید و نشاط در کشورهای منطقه شده و این مذاکرات سبب ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جهان شده است. 

سعید اوحدی صبح امروز در دومین همایش ابر فیاض که به مناسبت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و تجلیل از سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین مرحوم ابوترابی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به موفقیت ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: پیروزی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی و کشورهای ابرقدرت دنیا مرهون مقاومت، ایثار، صبر و استقامت است.

وی افزود: موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای سبب به وجود آمدن امید و نشاط در کشورهای منطقه شده و این مذاکرات سبب ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جهان شده است.


رئیس سازمان حج و زیارت در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در تجلیل از جایگاه معنوی سید آزادگان حجت الاسلام مرحوم ابوترابی ادامه داد: سیره زندگی سید آزادگان را می‌توانیم به یک سبک زندگی برای خود تبدیل کنیم و در پیمودن راه حجت‌الاسلام ابوترابی و تلاش برای تحقق اهداف سید آزادگان کوتاهی نکنیم.


اوحدی تصریح کرد: این روزها در سراسر ایران بدون استثنا مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن برپاست و در برگزاری همایش ابر فیاض در قزوین نیز به دنبال ایجاد برش عمیق‌تری در سیره زندگی حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طی دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعثی سه تفکر میان اسرا وجود داشت، خاطرنشان کرد: در تفکر نخست، افراد معتقد بودند باید هنگام مراجعه صلیب سرخ به اردوگاه‌ها تمام اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهیم و در این تفکر نرمی مشاهده می‌شد.


وی عنوان کرد: تفکر دوم تفکر تقابلی بود که در آن اسرا معتقد بودند به دلیل اینکه این افراد از سوی صدام آمده‌اند نباید به آنان اطلاعات داد.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: تفکر سوم تفکر سید آزادگان بود که طبق آن، در هر موضوعی در دنیای اسارت باید بیندیشیم  و برای آن راهکاری مشخص کنیم زیرا به اعتقاد حجت‌الاسلام ابوترابی اسارت نیز یک نوع زندگی است.

اوحدی تصریح کرد: در واقع تفکر سید آزادگان تفکر تعیین راهکار بود و ریشه در تشخیص راهکار و نیز ارزش‌گذاری به کرامت انسان‌ها داشت؛ چرا که سید آزادگان اهمیت فراوانی به حرمت افراد قائل بود.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: جامعه امروز ما درگیر گرفتاری‌هایی در حوزه اخلاق است که می‌توان از الگوهایی نظیر سیره سید آزادگان برای رفع آن بهره گرفت.

شایان ذکر است در این برنامه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، مرتضی روزبه استاندار، نمایندگان استان قزوین در مجلس و جمعی از مسئولان، مردم و ایثارگران نیز حضور داشتند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.