پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش زائرین حج تمتع 1394 استان خراسان شمالی با عنوان زمزمه لبیک در بجنورد برگزار گردید

همایش زائرین حج تمتع 1394 استان خراسان شمالی با عنوان زمزمه لبیک در بجنورد برگزار گردید

همایش زائرین حج تمتع 1394 استان خراسان شمالی با عنوان زمزمه لبیک در بجنورد برگزار گردید

همایش آموزشی و توجیهی زائرین حج تمتع خراسان شمالی به عنوان "زمزمه لبیک " با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی  همزمان با اغاز هفته مبارک حج روز یکشنبه مورخه 25/05/94 درمحل مصلی امام خمینی (ره)بجنورد برگزار گردید.

شروع این مراسم با حضور زائرین و مدیران ، عوامل حج و غبارروبی و گلباران مزار شهدا و بازدید از نمایشگاه مدینه شناسی و در نهایت گزارش حجه الاسلام و المسلمین ابولفضلی نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در استان از اهم اقدامات نمایندگی بعثه درسال 94 مراسم آغاز گردید.

سپس آقای قاصری سرپرست محترم حج و زیارت خراسان شمالی به بیان مسائل اجرایی حج تمتع سال جاری با توجه به شرایط خاص موجود در عربستان پرداخت و گفت: در سال جاری از استان  تعداد 620 زائر در غالب 6 کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند و برای نخستین بار دو مدیر مجموعه از استان به حج اعزام می شوند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر از آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام بیش از 64 هزار زائر از ایران اسلامی به حج تمتع سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه از کاهش 20 درصدی سهمیه حج تمتع برای همه کشورهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: در سه سال اخیر سهمیه ایران و سایر کشورهای اسلامی برای اعزام به حج تمتع 20 درصد کاهش یافته که علت این کاهش نیز اجرای طرح توسعه در مکه مکرمه است.

وی با بیان این که تاکنون برای بیش از 25 هزار نفر از زائران حج تمتع ایران روادید صادر شده است، خاطرنشان کرد: روادید سایر زائران نیز به مرور صادر شده و در این زمینه نگرانی و مشکل خاصی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه با تأکید بر هوشیاری حجاج نسبت به توطئه های دشمنان، گفت: مسأله حج از روابط سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان جدا است.

ایشان در ادامه با اشاره به برخی آسیب های رایج در زمینه سفر حج، اظهار کرد: بازارگردی بی هدف و توجه بیش از حد حجاج ایرانی به خرید سوغات خصوصا در هنگام نمازهای یومیه یکی از آسیب هایی است که فرصت عبادت و خودسازی را از آنها می گیرد.

وی ادامه داد: حجاج باید مراقب باشند تا در سفر حج غفلت های زندگی گذشته خود را جبران کنند و بعد از این سفر معنوی نیز مراعات و نورانیت به وجود آمده در خود را برای همیشه حفظ کنند که لازمه حفظ این اندوخته حرکت در مسیر صواب و اجرای جدی تر فرامین اسلامی است.

در پایان توسط یکی از روحانیون کاروانهای حج خراسان شمالی زائرین با اجرای نمادین مناسک حج آشنا شدند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.