پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از اعزام کاروان های تمتع استان پرداخت

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از اعزام کاروان های تمتع استان پرداخت

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری رسا، امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان پرداخت و اظهار داشت: امسال 3330 نفر در قالب 25 کاروان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

 

وی با بیان این‌که سال گذشته 2560 نفر در قالب 19 کاروان از استان عازم حج شده بودند، گفت: امسال حدود 30 درصد افزایش تعداد زائران حج استان را شاهد هستیم، ضمن این‌که بیش از 130 نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی کاروان ها از استان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران حج امسال گفت: بسته فرهنگی برای هر زائر تهیه و تقدیم شده است، ضمن این‌که 45 روحانی به همراه‌ کاروان‌های حج تمتع استان از سوی بعثه مقام معظم رهبری به سرزمین وحی مشرف می شوند.

 

روحی با بیان این‌که امسال برای نخستین بار آشپزخانه مرکزی زین شهرمدینه از سوی عوامل استان مدیریت خواهد شد، گفت: 32 آشپز و نیروی کمکی جهت فعالیت در این آشپزخانه از استان اعزام می شوند که بخش اعظمی از غذای زائران ایرانی از سوی آشپزخانه مرکزی زین پخت خواهد شد.

 

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطع عملیات عمره از اواخر فروردین ماه سال جاری تاکنون گفت: با توجه به حوادثی که در فرودگاه جده اتفاق افتاد و حیثیت و غیرت ملت ایران از سوی عوامل سعودی مورد هتک حرمت قرار گرفت، تصمیم بر تعلیق اعزام عمره گرفته شد.

 

وی افزود: قرار بر این بود 30 هزار نفر غیر از دانشجویان و دانشگاهیان از مردم استان به عمره مفرده اعزام شوند که با توجه به حوادث رخ داده، 19 هزار نفر با 71 پرواز مشرف شدند، که قطعا پس از مجازات هتاکان فرودگاه جده تصمیم بر ادامه اعزام زائران عمره از سوی مسؤولان امر گرفته خواهد شد.

 

روحی همچنین با اشاره به این‌که کلاس‌های توجیهی و آموزشی به کاروان‌های اعزامی از استان برگزار شده است، تصریح کرد: در هر کاروان زیارتی حداقل یک روحانی جهت ارشاد و راهنمایی زائران وجود دارد، مهیا کردن امکانات رفاهی برای حجاج اصلی‌ترین دغدغه‌ سازمان است.

 

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 20 هزار ویزا برای زائران ایرانی صادر شده است و عاملان خدمت‌رسانی تا آخر این ماه در محل مورد نظر مستقر خواهد شد، گفت: توصیه می شود زائران به هیچ وجه بازارگردی نکنند و با گشت و گذار در بازار ارز ایرانی را با خرید کالاهای بی کیفیت چینی هدر ندهند.

 

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به این‌که جوان‌ترین زائر حج امسال دختری 10 ساله و مسن‌ترین فرد پیرمردی 92ساله است، افزود: تیم‌های پزشکی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری و کمک‌رسانی به افراد در شرایط ضروری در نظر گرفته شده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.