پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ارومیه : همایش آموزشی/ تجلیل از پیشکسوتان/جلسه با کارگزاران

ارومیه : همایش آموزشی/ تجلیل از پیشکسوتان/جلسه با کارگزاران

همایش آموزشی ، توجیهی حجاج استان آذربایجان غربی

درسومین روز هفته حج  روز سه شنبه 27 مرداد همایش زائران حج تمتع سال 94 استان آذربایجان غربی با شکوه و نظم خاص و با حضور بیش از 700 نفر از زائران استان در قالب 6 کاروان از ارومیه ( سه کاروان تشیع و سه کاروان اهل سنت ) بصورت متمرکز برگزار شد.

ندیری مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی در این  همایش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی معلم ارومیه برگزار شد گفت:یک هزارو 950زائر استان به همراه 71نفر از روحانیون و عوامل اجرایی درقالب 16کاروان عازم سرزمین وحی خواهند شد

 محمد رضا ندیری افزود:زائران در هفت پرواز ارومیه-مدینه از 12تا 14 شهریور راهی خانه خدا خواهند شد و پروازهای برگشت نیز از 12 مهر آغازخواهد شد.

در این همایش حجت الاسلام سپهری مسئول بعثه مقام معظم رهبری درآذربایجان غربی نیز با تاکید برضرورت رعایت الزامات سفرگروهی افزود:درکنارحضور روحانیون کاروانها به منظور هدایت زائران در مباحث فرهنگی، معنوی و اعتقادی و مسائل مربوط به احکام و مناسک،دههاعنوان کتاب وبسته های آموزشی در اختیار زائران قرارمیگیرد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه سلماس در این همایش به تشریح جایگاه ویژه فریضه حج بعنوان یکی از ارکان دین اسلام در اموزه های دینی پرداخت وافزود:زائران بیت الله الحرام باید با توجه ویژه به مناسک و احکام حج و تمسک به قران کریم در استفاده حداکثری از این فرصت ارزشمند معنوی بکوشند.

اجرای برنامه های هنری،قرائت پیام حجت الاسلام قاضی عسگر مسئول بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی به مناسبت حج تمتع 94  از دیگربخشهای این همایش بود.

دراین همایش یک روزه زائران مناسک حج را به صورت نمادین که برای اولین بار در استان آذربایجان غربی در فضای باز وبسیار مناسب که جهت انجام مناسک حج با بخشهای مختلف( عرفات ، منا ، مزدلفه  و میقات و مسعی ) طراحی شده بود   اجرا کردند.   

تجلیل از پیشکسوتان حج وزیارت در آذربایجان غربی

مدیریت حج وزیارت آذربایجان غربی همزمان با هفته حج از 14 نفر از مدیران پیشکسوت حج و پنج نفر از روحانیون پیشکسوت حج با اهدا لوح و هدایائی تجلیل بعمل آورد .

جلسه هماهنگی دست اندکاران و مدیران حج تمتع 94

با نزدیک شدن به شروع پرواز های حج تمتع 94 استان، جلسه ای با حضور مدیر حج و زیارت و مدیران کاروان های حج تمتع، نمایندگان محترم گمرک، پلیس فرودگاه، حراست فرودگاه، مرکز بهداشت، جمعیت هلال احمر، راهنمایی و رانندگی، پلیس گذرنامه، دانشگاه علوم پزشکی و یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه های استان در راستای هماهنگی و رفع نواقص و مشکلات در محل حج و زیارت استان برگزار گردید.

 

 

 

ارومیه : همایش آموزشی/ تجلیل از پیشکسوتان/جلسه با کارگزاران

مدیریت آذربایجان غربی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.