پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام تیم 36 نفره هلال احمر به مکه و مدینه/ اعزام 5 تن دارو به جده

اعزام تیم 36 نفره هلال احمر به مکه و مدینه/ اعزام 5 تن دارو به جده
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: علاوه بر فعالیت تیم 5 نفره در عربستان، امشب تیم 36 نفره هلال احمر نیز جهت اخذ مجوز به مکه و مدینه اعزام می‌شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ، با اشاره به اعزام تیم 36 نفره ایران به مکه و مدینه اظهار کرد: علاوه بر تلاش تیم 5 نفره ایرانی در عربستان مبنی بر اخذ مجوز راه‌اندازی مراکز پزشکی هلال احمر در مکه و مدینه، یک تیم 36 نفره نیز امشب اعزام می‌شوند.


وی افزود: با ورود زائران در تاریخ اول شهریور ماه به کشور عربستان جهت اعمال حج، دو بیمارستان ایرانی با مالکیت استیجاری، در مکه و مدینه راه‌اندازی می‌شود که این بیمارستان‌ها به جز اتاق عمل دارای بخش‌های مختلف درمانی هستند.

مرعشی ادامه داد: همچنین 2 تا 9 پزشک به ازای تعداد زائران در هتل‌ها، بصورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کنند البته در مدینه احتمال می‌رود با اخذ مجوز 6 درمانگاه در 6 هتل مانند سال گذشته فعالیت می‌کننند البته به دنبال افزایش تعداد مراکز پزشکی هلال احمر درمکه و مدینه هستیم.

مرعشی اظهار کرد: درحال حاضر مجوز حضور پزشکان هلال احمر در 3 هتل مدینه اخذ شده است البته تعداد پزشکان حاضر در هتل‌ها به تعداد زائران بستگی دارد.

وی در پایان با اشاره به ارسال دارو به عربستان گفت: با پرواز غیر مستقیم دبی – عربستان 5 تن دارو از 30 تن دارو به جده ارسال شده ،‌همچنین تجهیزات درمانی نیز به مکه و مدینه با پرواز غیر مستقیم دبی – عربستان 5 تن دارو از 30 تن دارو به جده ارسال شده همچنین تجهیزات کامل درمانی کشور ایران که در اولویت خدمت رسانی هلال احمر قرار دارد به این کشور فرستاده شده است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.