پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد

اعلام معدل تاخير پروازهای زائران به سرزمین وحی/ 62 درصد زائران تمتع ابتدا عازم مدينه می‌شوند

اعلام معدل تاخير پروازهای زائران به سرزمین وحی/ 62 درصد زائران تمتع ابتدا عازم مدينه می‌شوند
رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش ۱۲ درصدی اعزام زائران تمتع مدينه قبل نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع ۶۲ درصد زائران به صورت «مدينه قبل» اعزام مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعيد اوحدی درباره برنامه حج تمتع امسال اظهار کرد: براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته پروازهاي زائران از يكشنبه اول شهريور ماه از سه ايستگاه تهران، مشهد و ساري آغاز خواهد شد.


وي افزود: بخشي از كارگزاران و خدام در مدينه هستند و مابقي آنها ظرف سه روز آينده به كشور عربستان اعزام خواهند شد.

رئيس سازمان حج وزيارت با بيان اين مطلب كه امسال پروازها از ۲۲ استان انجام خواهد شد، خاطرنشان كرد: پرواز زائران مدينه قبل تا ۲۰ شهريورماه ادامه دارد و كل پروازهاي اعزام تا ۲۶ شهريور خواهد بود.

اوحدي درباره برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته براي تمتع امسال و اعزام بيشتر زائران به مدينه قبل گفت: با هماهنگي هواپيمايي سعودي اعزام زائران تمتع مدينه قبل نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزايش يافته و در مجموع ۶۲ درصد زائران به صورت مدينه قبل اعزام مي شوند، كه اين موضوع هم مورد علاقه و نظر زائران است و هم باعث صرفه‌جويي در بسياري از هزينه‌ها خواهد شد.

وي ادامه داد: هفت كارگروه درمورد برنامه ريزي‌هاي تمتع فعاليت مستمر داشتند، براي مثال ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس براي جابه جايي در جده، مدينه و مكه در نظرگرفته شده است كه به صورت ۲۴ ساعته زائران را منتقل خواهند كرد.

اوحدي در خصوص يكي از كارهايي كه امسال براي راحتي زائران تمتع انجام شده به تغيير ساعت انتقال زائران به سمت عرفات اشاره كرد و گفت: سال هاي گذشته از ساعت ۲ بعد از ظهر حركت زائران آغاز مي شد و به دليل گرماي هوا با مشكلات زيادي مواجه مي شديم اما امسال حركت زائران از ساعت ۱۷ آغاز مي شود و به مديران كاروان‌ها توصيه مي شود كه عجله‌اي در انتقال زائران به عرفات نداشته باشند.

رئيس سازمان حج وزيارت ادامه داد: به دليل فشرده بودن برنامه زائران در حج تمتع يك روز زيارت اماكن مقدسه در شهر مدينه براي زائران خواهيم داشت. و رفتن به برخي اماكن در ايام تمتع ممنوع است.

وي خاطرنشان كرد: امسال كشور عربستان ويزاها را به صورت نرم افزاري و با مشخصات كامل برنامه سفرزائران صادركرده كه به صورت برچسب برروي ويزاها است و با باركدها خوانده مي شود.

اوحدي گفت: توصيه ما به زائران اين است كه با فضاي سفري كه مي خواهند بروند كاملا آشنا باشند، زمان سفر بين ۲۹ تا ۳۳ روز است و زائران به دليل تراكم جمعيت و آلودگي بالا حتما از ماسک در طول سفر استفاده كنند. بحث عفونتهاي چشمي در مشعر الحرام را جدي بگيرند و در نهايت مسائل بهداشتي را رعايت كنند.

وي در مورد تاخيرپروازها گفت: دغدغه اصلي ما در بحث پروازها امنيت زائران است، سال گذشته معدل تاخير پروازها در ۲۲۲ پرواز ۱۲ دقيقه بود كه اين معدل طبيعي است.

سعيد اوحدي در خاتمه درباره هزينه‌هاي تمتع امسال اظها رکرد: امسال براي دومين سال است كه هزينه تمتع در 2قسط از زائران دريافت شد، قيمت‌ها در پنج گروه اعلام شد كه نسبت به سال گذشته ۵ درصد كاهش قيمت داشتيم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.