پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین همایش متمرکز آموزشی-توجیهی عمره گزاران اهواز برگزار شد

دومین همایش متمرکز آموزشی-توجیهی عمره گزاران اهواز برگزار شد

دومین همایش  عمره گزاران اهواز با همت مدیریت حج  و زیارت استان خوزستان با مشارکت صدها تن از زائران سرزمین وحی در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد.

به گزارش حج نیوز از خوزستان ،در این آیین پس از اجرای عملی و توضیح مناسک حج عمره و ارائه آموزش های لازم به شرکت کنندگان مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان با اشاره به مراسم حج عمره گفت: در این سفر نخستین مساله‌ای که باید مدنظر زائران قرار گیرد، شان و منزلت زائر شیعه است. شیعه یک ظرفیت ممتاز در دنیا است و باید شان شیعیان محفوظ بماند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش آموزشی عمره‌گزاران که امروز (جمعه) برگزار شد، اظهار کرد: شکر از واجبات است و عقل حکم می‌کند که انسان در برابر نعمت‌هایی که خدا به او عطا کرده است شکرگزار باشد. شکرگزاری در فطرت انسان است و تمام نعمت‌ها به خدا برمی‌گردد،‌ پس این سفر فرصتی برای شکرگزاری است.

وی افزود: برای شکرگزاری خدا باید به همان شیوه‌ای که خدای متعال خواسته است، شکرگزاری انجام شود. این سفر ۱۲ روزه، پیش از این ۱۴ روز بود ولی به دلیل کثرت زائران تعداد روزها کاهش یافت و‌ باید در همه این روزها قدر لحظه به لحظه سفر را دانست و از آن نهایت استفاده را برد.حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده با بیان این‌که “تلبیه” یکی از واجبات حج است، گفت لبیک گفتن به خدا آسان است ولی عمل به این لبیک سخت و دشوار است؛ باید لبیک گفتن به خدا عملی باشد.وی ادامه داد: شیعیان به شدت تحت نظر دشمنان قرار دارند که این امر به دلیل اعتقادات شیعیان است و با این شرایط، شیعیان باید مراقب رفتار خود باشند تا منزلت شیعه پایین نیاید.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت دلار، خرید زائران ایرانی نیز در کشور عربستان کمتر شده است ولی با وجود این هم زائران این را مدنظر قرار دهند که حیف است در چنین فرصت محدودی وقت خود را صرف خرید و بازار کنند.وی با بیان این‌که در حج خانه خدا هفت واجب وجود دارد، گفت: احرام نخستین واجب است و در آن باید زائران دقت کنند که این مناسک را به درستی به جا آورند،‌ زیرا در غیر این صورت زائر در حالت احرام باقی خواهد ماند و حج او درست انجام نمی‌شود.

حویزاوی-مدیر حج و زیارت خوزستان با تاکید این‌که مسلمانان باید در کنار هم به عبادت بپردازند، تصریح کرد: امروز در دنیا شاهد تفرق مسلمانان هستیم.

وی افزود: عمره‌گزاران بدانند جایی که قرار است مشرف شوند، همان جایی است که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار پا گذاشته‌اند و امروز نماد اسلام است. سرزمین وحی جایی است که بناست در آن با خدای خود عهد ببندید؛ این فرصت در اختیار عمره‌گزاران قرار داده شده است و خداوند آنها را به این سرزمین فراخوانده است.

حویزاوی گفت: دلدادگی به خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه از بارزترین صفات افرادی است که به خانه خدا مشرف می‌شوند. کسانی که برای بار نخست به کعبه مشرف می‌شوند، مطمئن باشند که هر خواسته‌ای از خدا دارند برآورده می‌شود، پس شفای بیماران و اشتغال جوانان را از خدا طلب کنید.

مدیر حج و زیارت خوزستان ادامه داد: این برنامه‌های آموزشی برای آن است که همان مناسکی که خدای متعال از آنها در قرآن نام برده است به درستی اجرا و تمام این مناسک به نحو درست و شایسته به جا آورده شوند.

وی با بیان این‌که بسیاری از مردم عربستان سعودی مشتاق هستند که درباره وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور ایران مطالبی بدانند، تصریح کرد: نیازی نیست که با آنها سرصحبت را باز کنید و به سوالاتشان جواب دهید.

در حاشیه این همایش حجةالاسلام و المسلمین جامعی مدیر روابط عمومی حج و زیارت خوزستان و نماینده ولی فقیه در هلال احمر با تشریح اهمیت اینگونه نشست های متمرکز آموزشی و ارتباط  با زائران بیت الله الحرام گفت: با آمدن جناب آقای دکتر موسوی تغییرات مهمی در روش های آموزشی حجاج بوجود آمد و در قالب یک برنامه منظم در سالجاری شاهد برپایی چندین همایش آموزشی و توجیهی در سراسر کشور بودیم که در توجیه و انتقال مفاهیم و مناسک مربوط به حج بسیار موثر بوده و از سویی باعث تقویت ارتباط فرهنگی بدنه سازمان با زائران و کارگزاران شده و ظرفیت های علمی و آموزشی نخبگان حج را نیز فعال نموده است.

جامعی در ادامه با اشاره به حضورشان در جمعیت هلال احمر افزود: ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد تقویت همکاری ها و ارتباطات موثر سازمان حج و جمعیت هلال احمر استان بویژه در امر ارائه خدمات مربوط به مراقبت های بهداشتی و تزریق واکسن مننژیت به حجاج به بهترین نحو و در سریعترین زمان ممکن خواهیم بود.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.