پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همدان: دیدار با امام جمعه و سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه توسط مدیر حج و زیارت استان همدان

همدان: دیدار با امام جمعه و سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه توسط مدیر حج و زیارت استان همدان

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه توسط مدیر حج و زیارت استان همدان

محسن ساغرچي، مدير حج و زيارت استان همدان در آستانه هفته حج و تقارن آن با ورود افتخار آفرین بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ،  به عنوان يكي از آزادگان كشورمان در سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه همدان گفت: فرزندان اين انقلاب در زمان اسارت سختي‌هاي فراواني را متحمل شدند ولي با توسل به قرآن مجيد و ائمه اطهار (ع) يك لحظه در برابر دژخيمان بعثي سر خم فرو نياوردند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته حج به مردم شهیدپرور استان همدان ، زایرین حج امسال ، کارگزاران و همکاران حج و زیارت در خصوص اهمیت حج تصریح کرد : حج، تطهیرى است از تمامى ذنوب و پاک شدن از همۀ عیوب. حج، تجدید عهدى است که انسان ها فراموشش کرده ا ند و بستن مجدد میثاقى است که آن را شکسته ا ند.حج، ضیافتى است گسترده که میزبانِ مهربانِ آن، همه را به این میهمانى دعوت کرده است. حج، آموزش عظمت است و بزرگى و کمال، و تعلیم شکوه و سربلندى و جلال. حج، شعبه ا ى است از غفران الهى و طریقى است به سوى رضوان خدایى.

ساغرچي در ادامه نسبت به مسایل روز جهان اسلام و اهمیت و چالش های پیش رو در حج امسال ، مسکن ، حمل و نقل و تغذیه زایرین نکاتی را  تشریح کردند .

مدير حج و زيارت همدان بيان كرد: در جهت رفاه حال زائرين ثبت نام حج امسال زودتر انجام شد و هزينه آن در دو قسط دريافت گرديد.

در پایان ایشان برای همه خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی آرزوی توفیق نمودند .

لازم به یادآوریست در حاشیه این مراسم نمایشگاه  عکس از فعالیت سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و مناسک و اعمال حج توسط مدیرت حج و زیارت استان برقرار شده بود.

دیدار مدیریت حج و زیارت استان با امام جمعه همدان

مدیر،کارکنان و کارگزاران حج 94 با  امام جمعه موقت همدان درمحل سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه دیدار و گفتگو کردند.

مدیر محترم حج و زیارت استان محسن ساغرچی ، ضمن تبریک به مناسبت هفته حج گفت: امسال11 کاروان به استان همدان تخصیص داده شده که هر کاروان با یک مدیر ومعاون و یک روحانی اعزام می شوند که از این تعداد 5 کاروان به شهرستان همدان و 6 کاروان به دیگر شهرستانهای استان تعلق دارد  و جمعا تعداد 1510 نفر زائر از فرودگاه همدان اعزام می شوند که از این تعداد 700 نغر را خواهران و 810 نفر را  آقایان تشکیل می دهند . پرواز کاروانها از تاریخ 94/6/16 تا 94/6/19 می باشد و زمان ماندن کاروانها در سرزمین وحی تقریباً 30  روز تعیین شده است.

در ادامه  امام جمعه موقت شهر همدان ضمن تبریک هفته حج ، درباره ثواب انجام حج و آیاتی از قرآن کریم درباره عظمت حج و درجه بالای خدمت رسانی به حجاج و اجر و ثواب آن سخنانی را ایراد کردند.

در پایان مراسم از خانواده محترم شهدای حج و پیشکسوتان این حوزه  با لوح یادبودی تقدیر  و تشکر  گردید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.