پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز بانوان حج گزار استان اردبیل برگزار گردید.

همایش متمرکز بانوان حج گزار استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل، همايش متمرکز بانوان حج گزار استان روز سه شنبه مورخ 27/5/94 ساعت 16:00 در سالن همایش دانشگاه سماء استان توسط دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و با همکاری حج و زیارت استان برگزار گردید.

این همایش به منظور ارتقاي اطلاعات مذهبي و آشنايي بيشتر بانوان و نيز فراهم آوردن زمينه هاي بهره گيري مناسب از اين فرصت معنوي و همچنين تبيين مسايل مورد نياز آنان در اين سفر عرفاني برگزار شد .

    در ابتدای اين همایش ، خانم پارسائیان مباحثی را در خصوص بايد ها و نبايد هاي سفر حج ،آداب سفر،حجاب ، عفاف و اخلاق اسلامي را برای حاضران مطرح کردند.

بر اساس این گزارش یکی  از معینه های حج تمتع به تشریح احکام و مناسک ویژه بانوان پرداخته و راه رسیدن به اسرار حج را رعایت آداب مخصوص آن عنوان کردند و افزودند: کسی می تواند آداب را رعایت کند که احکام حج را رعایت کند و به این خاطر لازم است که قبل از سفر بانوان حج گزار اهتمام بیشتری به یادگیری احکام و مسائل شرعی ویژه بانوان داشته باشند تا بتوانند با حجی مقبول به وطن عزیز خود برگردند.

در پایان همایش مباحث پزشکی ویژه بانوان توسط خانم دکتر حکمت ارائه و به سوالات مطرح شده توسط بانوان پاسخ داده شذ.   گفتنی است در حاشیه این همایش ، نمایشگاهی از تصاویر و پوسترهای ارسالی از طرف مرکز ، توسط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل جهت بازدید زائرین محترم برگزار گردید

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.