پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار کارگزاران و عوامل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز

دیدار کارگزاران و عوامل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز
ماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حج نمایش قدرت اسلام و نماد شکوه و تجلی وحدت مسلمین است گفت: متأسفانه شرایط حاکمیت و اداره امور حرمین به دست کسانی افتاده است که از اسلام واقعی بویی نبرده‌اند و با دشمنان اسلام و وهابیت دوست هستند و اجازه نمی‌دهند که این کنگره عظیم به اتحاد بیانجامد.































































 آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با کارگزاران حج آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته حج برگزار شد، اظهار داشت: آیات قرآن کریم و احادیث فراوان در مورد حج نشان دهنده توجه ویژه اسلام به کنگره حج و استفاده‌های معنوی و اجتماعی از آن است.

وی با اشاره به فلسفه حج از دیدگاه حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) فرموده اند که خداوند حج را واجب کرده است تا دین تقویت شود، امروز به عینه این موضوع را درک می‌کنیم و می‌فهمیم که چرا آن بزرگوار به مساله حج تأکید کرده اند.

آیت الله شبستری افزود: تقویت دین در حج دو جنبه فردی و اجتماعی دارد، اگر شخصی با مال و منال حلال و با خضوع قلب به حج برود جنبه فردی است اما تقویت اجتماعی دین که آن هم بسیار مهم است همان ایجاد همبستگی و اتحاد بین مسلمانان به واسطه سفر معنوی حج است.

وی با تاکید بر اینکه اگر در کنگره عظیم حج چند میلیون زائر مسلمان از کشورهای مختلف حضور می یابند، ظرفیت بسیار ارزشمندی برای اتحاد بین مسلمین و کوری چشم بدخواهان و کافران است، تصریح کرد: این موفقیت به شرطی حاصل می‌شود که از این ظرفیت استفاده خوبی بکنیم.

وی گفت: مسئولان کاروان، زائران را در مراسم برائت از مشرکین شرکت دهند، زائران با نظم و انضباط بهتر در حج حاضر شوند چرا که هر زائر سفیر جمهوری اسلامی ایران است، در برخورد با زائران دیگر کشورهای اسلامی با ادب و محبت برخورد کنند تا با ذهنیتی که علیه ایران درست کرده اند مقابله کنند.

آیت الله شبستری گفت: زائران خرید سوغات را از کشور عربستان یا دیگر کشورها انجام ندهند چرا که تمامی اجناسی که میخرند در کشور خودمان به مراتب ارزان و با کیفیت هستند و سعی کنند بیشتر از موهبت توفیق زیارت بهره مند شوند.

افزایش 30درصدی اعزام زائرین حج تمتع از آذربایجان شرقی

امیر روحی رئیس سازمان حج و زیارت استان هم در ابتدای این جلسه و در گزارشی از افزایش 30درصدی اعزام زائرین حج تمتع خبر داد و گفت: سال گذشته 2565 زائر به حج تمتع اعزام شده بود که این رقم امسال به 3330 نفر افزایش یافته است، اما در حج عمره با احتساب کاروانهای دانشجویی به خاطر تعلیق اعزام حج عمره کاهش محسوسی داشته ایم.

وی به میزان زائرین کربلای معلی هم اشاره کرد و گفت: با احتساب زائرین اربعین حسینی 15 میلیون زائر از استان به کربلا اعزام شده است و اعزام به دیگر عتبات عالیات در 5 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

روحی گفت: سعی خواهیم کرد با برنامه‌های معنوی، استفاده از روحانیون کاروان به عنوان راهنمای معنوی و با توجه به راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب از ظرفیت حج استفاده بهتری بکنیم.

تجدید میثاق کارگزاران و عوامل حج و زیارت آذربایجان شرقی با شهدا

کارگزاران و عوامل حج و زیارت آذربایجان شرقی به مناسبت هفته حج روز پنج شنبه ضمن تکریم مقام شامخ شهدا با آرمان های ایشان تجدید بیعت نمودند.

در این مراسم ضمن مداحی ذاکرین اهل بیت قبور شهدا گل افشانی گردید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.