پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سنندج - همایش بزرگ آموزشی – توجیهی کاروانهای حج تمتع سال 1394 سنندج برگزارشد.

سنندج - همایش بزرگ آموزشی – توجیهی کاروانهای حج تمتع سال 1394 سنندج برگزارشد.
ه گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان همایش بزرگ آموزشی توجیهی کاروانهای حج تمتع سال 1394 شهرستان سنندج با حضور زائرین ، مسئولین استانی ، کارگزاران زیارتی و علاقه مندان روز جمعه 30 مرداد ماه در محل اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

بنا بر این گزارش ابتدا زائرین هر کاروان در محوطه اردوگاه با راهنمایی روحانی و مدیر کاروان خود طواف نمادین و سعی صفا و مروه را بجا آوردند و پس از بازدید از نمایشگاه جهت ادامه برنامه ها وارد سالن اجتماعات شدند .

در این همایش دکتر فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خطاب به زائرین حج تمتع از اهمیت و نقش و جایگاه مناسک حج تمتع سخنانی را بیان داشتند و به نمایندگی از استاندار محترم برای زائرین عزیز آرزوی قبولی طاعات و عبادات و سفری سرشار از معنویت و موفقیت کردند.



ناظمی جلال مدیر حج وزیارت استان کردستان نیز ضمن تبریک هفته حج اعلام کرد : با عنایت  سازمان حج و زیارت کشور در طول سه سال گذشته تعداد اعزام زائرین کردستان رو به افزایش بوده است و امسال 982 نفر زائر و 50 نفر عوامل کاروانها ، پزشک و مجموعه حج تمتع در قالب 8 کاروان از طریق فرود گاه همدان عازم کشور عربستان خواهند شد.



ناظمی جلال میانگین سنی زائرین حج تمتع کردستان را 62 سال اعلام کرد و افزود مسن ترین زائر حج تمتع امسال مربوط به کاروان 25005 شهرستان سنندج می باشد که متولد 1297 است  و جوان ترین زائر نیز مربوط به کاروان 25010 شهرستان مریوان می باشد که متولد 1368 است . مدیر حج وزیارت کردستان اعلام کرد تعداد زائرین باسواد 328 نفر و تعداد زائرین بیسواد 654 نفر می باشد.

ناظمی جلال گفت: سازمان حج و زیارت اقدامات خوبی جهت رفاه حال زائرین انجام داده است که می توان به کاهش هزینه سفر ، خارج کردن هتل های بی کیفیت از گردونه اسکان ، اجرای کامل طرح انطباق ، افزایش تنوع غذایی، تهیه مواد غذایی از ایران و حمل به عربستان و...  اشاره کرد.

مدیر حج و زیارت استان کردستان در پایان از تلاشها و همکاری های صورت گرفته توسط ادارات و نهاد های دولتی و غیر دولتی ، اصحاب رسانه ، کارگزاران زیارتی و تمامی کسانی که در برگزاری همایش آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال 1394 همکاری داشته اند تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه آقای قوی البنیه نماینده حراست سازمان حج و زیارت نکات مهم و ضروری امنیت در سفر را برای زائرین بیت اله الحرام ارایه داد.

در قسمت پایانی مراسم آقای ملک محمدی کارشناس بهداشت شهرستان سنندج در خصوص شیوع برخی بیماری های واگیر دار در کشورهای عربی علی الخصوص عربستان مطالبی را ارایه داد و توصیه های بهداشتی را برای زائرین گوشزد نمود.



لازم به توضیح است قصیده خوانی ، اهداء جوایز ، پخش نماهنگ ، برپایی نمایشگاه ، فعال بودن هیات پزشکی ، امداد هلال احمر و... از دیگر برنامه های این همایش بود.       

                                                             روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.