پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع در استان یزد برگزار شد

  • 01 شهریور 1394
  • 08:15
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1568 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع در استان یزد برگزار شد
همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع 94در استان یزد برگزار شد



به گزارش روابط عمومی دفتر حج و زیارت استان یزد همایش آموزشی و توجیهی متمرکز جهت زائران حج تمتع استان یزد روز جمعه مورخه 94/5/30 در ورزشگاه شش هزار نفر شاهدیه یزد برگزار گردید ابتداء مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان بابیان اینکه سفر حج عبادت است ، گفت : مقدس ترین سفرها سفر به خانه خدا است .

حجت الااسلام میر رحیمی افزود : سعی کنید بعد از بازگشت از سفرحج این نورانیت سفر را تا پایان عمر حفظ نمائید .

وی با بیان اینکه سرزمین وحی محل نزول قرآن است ، تصریح کرد : شما زائرین سفیران جمهوری اسلامی ایران در مناسک حج هستید سعی کنید رفتار و اعمالتان که مورد رصد کشورهای اسلامی قرار می گیرد برای آنها الگو و نمونه باشد.

میر رحیمی تاکید کرد : زائران برای سهولت درمسایل شرعی و اعمال مناسک حج سئوالات خود را با روحانی و مدیران کاروان درمیان بگذارند.

سپس مدیرحج و زیارت استان یزد نیز در این همایش با تشکر از حضور زائران ، مدیران کاروان و مجموعه حج 94 و کارگزاران زیارتی استان یزد گفت : امسال یک هزار و 576 زائر از استان یزد به سرزمین وحی مشرف می شوند .

شریفی با بیان اینکه اعزام نخستین کاروان حج تمتع استان یزد بیست و سوم شهریورماه از فرودگاه شهید صدوقی به مکه مکرمه خواهد بود ، افزود : این تعداد رائران در قالب 12 کاروان مدینه بعد بمدت سه روز با هفت پرواز به مکه مکرمه اعزام می شوند.

وی از زائران خواست تا به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و بجای خرید و هدر دادن وقت خود در بازارها فقط به مسائل معنو ی سفر توجه داشته باشند و از فرصت ها بخوبی استفاده کنند .

در این همایش فرمانده پلیس فرودگاه شهید صدوقی یزد در زمینه مسائل مواد مخدر و عواقب آن در کشور عربستان برای زائرین مطالبی بیان کرد.

سرهنگ رادان با توجه به شرایط فعلی عربستان،افزود اگر از زائری مواد مخدر توسط مامورین آن کشور کشف گردد بدنبال مخدوش کردن هویت ملی ما هستند لذا خاطرنشان کرد : به همین دلیل پلیس اقدامات موثری انجام داده و امکانات متعددی هم در اختیار دارد و اگر از زائر در ایران مواد مخدر کشف شود برای بار اول به مدت پنج سال از کشور ممنوع الخروج می شوند.

در این همایش مناسک حج بصورت نمادین توسط حجت الاسلام موحدی برای زائران بصورت عملی برگزار گردید.

در مجاورت این همایش نمایشگاه هفته حج و فروشگاه سوغات در 17 غرفه دایر که بمدت سه روزبرای خرید زائران ادامه خواهد داشت

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.