پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در همايش مديران ثابت هتل هاي مدينه منوره: باید در عمل دلسوز مردم بود نه در تریبون ها!

دکتر موسوی در همايش مديران ثابت هتل هاي مدينه منوره: باید در عمل دلسوز مردم بود نه در تریبون ها!

دکتر موسوی با بيان اين كه سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري دو بال در كنار هم هستند، گفت: اين دو نهاد وظيفه سنگيني بر عهده دارند و بايد همچون گذشته راه خود را در خدمت به زايران دنبال كنند.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر موسوی-مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت، در همايش مديران ثابت هتل هاي مدينه منوره، افزود: كار در شهر پيامبر خدا(ص) به معني آن است كه رسول الله(ص) شما را براي پذيرايي از زايران و ميهمانانش دعوت كرده است و بايد براي رضايت ايشان به زايران با تمام وجود خدمت كرد.

وي با يادآوري درگذشت آيت الله خوشوقت در مكه مكرمه، ادامه داد: يكي از صفاتي كه براي آن مرحوم بيان مي شود، عالم رباني است و اين سوال را ايجاد مي كند كه آيا عالم رباني فقط بعضي از بندگان خدا هستند يا همه مي توانند عالم رباني شوند؟

رييس سازمان حج و زيارت، اسلام را مخالف نظام ارباب- رعيتي دانست و اضافه كرد: اسلام، نظامي تعريف كرده است كه نظام رباني است و همه انسان ها را براي ورود به اين نظام دعوت كرد.

وي، فرصت خدمت در سرزمين وحي را استثنايي خواند و بر استفاده از آن تاكيد كرد و گفت: هركه مي خواهد در راه خدا گام بردارد، بايد دلباخته خدا باشد و خود را از مردم بداند.

موسوي، تصريح كرد: بايد در عمل دلسوز مردم بود نه در تريبون ها تا بتوانيم فاصله اي كه بين خود و خدا ايجاد كرده ايم را برداريم و آنگاه است كه مي توان گفت به عالم رباني شدن نزديك شده ايم.

وي، عبرت آموزي را مايه بصيرت دانست و اظهار كرد: راه بصيرت، عبرت گرفتن و عبور از بدي ها به نيكي هاست.

مشاور رييس جمهور با استناد به فرمايش مولي الموحدين،علي(ع) كه فرمودند "اعتبر و ابتصر" خاطر نشان كرد: تفكر ديني عبرت مي آورد و بايد تفكر ديني را در جامعه زنده كنيم.

وي با بيان اين كه تفكر ديني همان انجام واجبات و اجتناب از محرمات است، اضافه كرد: پرهيز از مكروهات هم به اين دليل است كه مكروهات، زمينه گناهان صغيره است و اين گناهان، گناهان كبيره را به دنبال خواهد داشت و كسي كه مرتكب گناهان كبيره شود، مشرك مي شود.

حجت الاسلام موسوي، احياي تفكر ديني را ضروري دانست و گفت: اگر تفكر ديني زنده نشود، مسلمانان به دست خود عالمان رباني را از بين مي برند و مانند شريح قاضي حكم به مباح بودن خون سبط رسول اكرم(ص) مي دهند.

وي، شأن همه دست اندركاران حج را شأن خدمت به زاير معرفي كرد و افزود: اگر كسي غير از اين براي خود جايگاهي تعريف كرده است، بهتر است كه برود.

رييس سازمان حج و زيارت، برنامه هاي اين سازمان را "زاير محور" بيان كرد و ادامه داد: نبايد هيچ كاري در راه خدمت به زايران پيامبر اسلام(ص) كوچك شمرده شود و بايد فكر كرد در خانه رسول خدا(ص) هستيد كه ميهماني وارد شده و آن حضرت از شما خواسته است پذيراي ميهمانش باشيد.

وي هم چنين از تغيير ساختار در سازمان حج و زيارت خبر داد و گفت: جلسات اين تغيير ساختار شروع شده است به گونه اي كه در انتخاب مديران نگاهي جديد خواهيم داشت.

موسوي از قطع سهميه هاي وزارتخانه ها، سازمان ها و قواي كشور براي اعزام به حج هم سخن گفت و افزود: سهميه يعني خروج زايري كه چندين سال در انتظار است كه با ايستادگي، اين سهميه ها قطع شد و پايان يافت.

وي با اشاره به اين كه به دعوت وزير حج عربستان سعودي به اين كشور آمده است، توضيح داد: براي جلسه اي كه با وزير حج داشتيم، 10 جلسه كارشناسي در تهران برگزار كرديم و مطالب به صورت جمع بندي شده و در فضايي بسيار مناسب در كمتر از يك ساعت با طرف عربستاني مطرح شد كه سابقه نداشته است. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

شهابی
شهابی ﺳﻪشنبه, 22 اسفند,1391 15:39
احسنت بتو که واقعا مدیر مسلمان ودلسوز مردم هستی و در جهت رضایت خداوند عمل میکنی و نظام حتما قدر افرادی مثل حضرتعالی رامیداند