پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی در مراسم بدرقه اولین گروه از حجاج:

تلاش مقامات ایرانی و سعودی برای برگزاری یک حج آرام و مطلوب

تلاش مقامات ایرانی و سعودی برای برگزاری یک حج آرام و مطلوب
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه باید وحدت اسلامی در حج حفظ شود، گفت: تلاش هر دو کشور برگزاری یک حج آرام و مطلوب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسگر در آیین بدرقه نخستین گروه حجاج حج تمتع سال 94 گفت: محصول این سفر باید تقوای الهی باشد و قصد حجاج از این سفر باید کسب معنویت باشد.

سرپرست حجاج ایرانی به حجاج توصیه کرد: حضور در نمازهای جماعت، توجه به قرآن و دعا و راز و نیاز کردن با خدا راه رسیدن به معنویت در حج است.

وی با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) اظهار داشت: اگر کسی این سه خصلت را نداشته باشد در سفر حج مورد عنایت قرار نمی‌گیرد و این سه خصلت عبارت است از تقوایی که انسان را از گناه نگاه دارد، مهربانی و حسن خلق با همسفران و صبوری و بردباری در هنگام غضب.

قاضی عسگر با اشاره به تلاش جهادی مسئولان برای آماده‌سازی مقدمات سفر تمتع امسال گفت: روابط سیاسی بین دو کشور مساله‌ای دیگر است ولی تلاش مقامات هر دو کشور برگزاری یک حج آرام و مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: تمام زائران باید دقت کنند که در عربستان سعودی وحدت حفظ شود نباید جملاتی را گفت و کارهایی را انجام داد که موجب بروز تفرقه و ایجاد اختلاف شود. همچنین مقامات عربستان قول داده‌اند که سفر حجاج ما با امنیت کامل برگزار شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.