پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گردهمایی یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری

گردهمایی یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری

گردهمایی ارتقاء گروه هاي ياوران حجاج كاروان هاي حج تمتع 1436 روز شنبه 31 مرداد با حضور 50 نفر از یاوران حجاج کاروانها، مدیران و معاونان کاروانهای حج تمتع استان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر طالقانی از پژوهشگران حوزه حج و زیارت در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد.

آقای نجفی از مدیران و کارشناسان حج و زیارت استان ، ساختار کاروانها و شرایط حج را برای حضار تشریح کرد و پس از ارائه وظایف، برنامه ها و دستورالعمل های یاوران حجاج از آنها خواست با همکاری و هماهنگی با عوامل کاروانها گام مثبتی در انجام حجی مقبول بردارند. وی در ادامه به نقش موثر یاوران حجاج در برگزاری برنامه ها و شرکت پرشور در جلسات ذکر کرد و گفت: یاوران حجاج می توانند بعد از این سفر معنوی هم به فعالیت های فرهنگی خود ادامه دهند و ارتباط مستمر با سازمان و بعثه مقام معظم رهبری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين دکتر طالقانی با بيان اینکه تعاون در حج و كمك به زائرين بركات و آثار معنوي فراواني دارد، افزود: اين توفيق با كمك به زائران ناتوان و سالخورده مضاعف مي‌گردد كه اين فرصت را بايد قدر دانست. در ادامه ایشان از نگاه سيره اهل بيت عليه السلام توفيق یاری و خدمت رسانی را فرصتي ارزشمند و مغتنم براي یاوران حجاج بر شمردند و بر ضرورت حفظ آبروي شیعیان جهان توسط زائران تاكيد كرد و گفت : در این سفر معنوی بايد به فكر افزايش آبرو و حيثيت تشيع و انقلاب اسلامي باشيم و رفتاری نكنيم كه خداي ناكرده موجب سوء استفاده دشمنان شود. زائران ما در هنگام نماز نبايد مشغول خرید و کارهای متفرقه دیگری باشند زيرا اين گونه رفتارها موجب کسر شان زائران ایرانی می شود ایشان در خصوص آثار و بركات معنوي تعاون و نوع دوستي درحج و كمك به زائرين نكاتي را بيان كرد و خدمت كردن در سرزمين وحي به زائرين خانه خدا را يك فرصتي طلايي دانست كه نصيب هر كسي نخواهد شد. همچنین ایشان در مورد وهابیت و شرایط کنونی عربستان توضیحاتی را ارائه دادند.

در ادامه جلسه شرکت کنندگان سوالاتی در زمینه های نحوه عملکرد یاوران حجاج، احکام و مناسک و وظایف عوامل کاروان مطرح کردند که توسط سخنرانان محترم پاسخ داده شد.و پس از آن یک بسته ی فرهنگی شامل کتاب و برشورهای مربوط به یاوران حجاج کاروانها تقدیم ایشان گردید.

 





امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.