پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گرامیداشت هفته حج در خوزستان

گرامیداشت هفته حج در خوزستان

سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اهواز مدیر حج و زیارت خوزستان

مدیر حج و زیارت خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با تبریک هفته حج به بیان گزارشی از عملکرد سازمان حج و زیارت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خوزستان، ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز گزارشی از وضعیت اعزام حج در سالجاری ، وضعیت اعزامهای عمره و عتبات داد.

حویزاوی گفت : بحمد الله روند اجرایی کلیه کاروانهای حج تمتع امسال به اتمام رسیده و کاروانها بسته شده اند و در اواسط شهریور ماه شاهد اعزام کاروانهای حج از خوزستان می باشیم.

حویزاوی در خصوص ارائه خدمات پزشکی به زائران در عملیات حج گفت: با همت هیئت پزشکی حج و زیارت تمامی قلام دارویی مورد نیاز حجاج در حج سال 94 به عربستان منتقل شده و بیمارستانها و درمانگاههای مورد نیاز نیز راه اندازی شده است.

وی در ادامه از خانواده های حجاج محترم خواست که در هنگام بدرقه و استقبال حجاج حتما رعایت شونات اسلامی را بنمایند تا آغازی باشد بر این امر و انقلاب بزرگ معنوی.

لازم به ذکر است که عوامل کاروانهای حج و حجاج حج 94 نیز به صورت دسته جمعی در نماز جمعه این هفته اهواز حاضر شدند. و از طرف سازمان حج و زیارت نیز بسته های شیرینی حاوی کارت تبریک هفته حج بین نمازگزاران توزیع شد.

همایش کارگزاران حج و زیارت ماهشهر (خوزستان)

یه مناسبت هفته حج همایش کارگزاران حج و زیارت ماهشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خوزستان در این همایش که با حضور کارگزاران حج و زیارت ماهشهر ،امام جمعه ماهشهر، نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون فرمانداری ماهشهر و مدیر حج و زیارت خوزستان برگزار شد ابتدا دکتر رحمانیان و یکی از مدیران حج ماهشهر گزارشی در باره وضعیت موجود شهرستان، آمار زائران ثبت نامی جهت حج و عمره و مشکلات موجود ارائه دادند

سپس در ادامه همایش حجه الاسلام و المسلمین غبیشاوی امام جمعه محترم ماهشهر گفت خدا را شاکریم که در شهرستان ماهشهر جمع مبارک کارگزاران موجود است که افتخار من این است که خود خدمتگزار حجاج می باشم و این توفیقی است بی بدیل در همه زمینه های زیارت. غیر از ایران اسلامی تقریبا در سایر کشورهای اسلامی این چنین انسجام و تشکیلات و آموزش و مدیریت برای حجاج و کاروانهای وجود ندارد. کاروانهای ایرانی از هر لحاظ در حج زبانزد سایر کشورهاست.

در ادامه مراسم آقای آغاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته حج و دهه کرامت و تشکر از مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت : با همت کارگزاران حج ماهشهر و حمایت و پشتیبانی مدیریت حج و زیارت خوزستان شاهد اعزام روان و منسجم کاروان های زیارتی از ماهشهر می باشیم. امیدواریم با رفع مشکلات موجود بتوانیم خدمات بیشتر به مشتاقان زیارت ارائه دهیم.

سپس حاج ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان ضمن تشکر از حضور حاضرین گفت که باید به مقام و معنویت حج نکاه ویژه ای داشت و خداوند این سفر معنوی رانصیب تمام مشتاقان نماید.

در بحث اختصاص کاروانها به هرشهرستان، بر اساس استعلام از بانک ملی تعداد افراد واجد شرایط اعزام هر شهرستان استحصال و بر اساس تعداد آن افراد به هر شهرستان کاروان اختصاص داده می شود که این امری کشوری است. برای روحانیون کاروانها نیز سعی بعثه مقام معظم رهبری بر این است روحانیون بومی واجد شرایط را به کاروانهای شهرستان اختصاص دهد.

در ادامه مراسم نیز حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان پاسخگوی سئوالات حاضرین بود.

دیدار مدیران وعوامل حج 94 اهواز نماینده مردم اهواز درمجلس خبرگان

مدیران و عوامل حج 94 و مدیریت حج و زیارت استان خوزستان با آیت الله شفیعی نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

این دیدار که در روز چهارشنبه مورخ 28 مردادماه انجام شد پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان به ایراد سخن پرداخت و ضمن ارائه گزارش از وضعیت جاری حجاج و کاروانهای حج امسال گفت : با توجه به ماموریت ذاتی سازمان حج و زیارت و انجام وظایف محوله مدیران کاروانها که اکثرا از خانواده های شهدا و جانبازان هستند تجربه خوبی در خدمت رسانی به حجاج دارند و از هر فرصتی جهت تعمیق باورهای دینی جهت بهره گیری بیشتر از فضای معنوی مکه و مدینه و تعمیم آن به حجاج استفاده می کنند.

حویزاوی ادامه داد بمناسبت هفته حج سازمان برنامه های فرهنگی و معنوی زیادی دارد که منجمله آن سرکشی به خانواده های شهدای مدافع حرم می باشد که سعی شده است هر شب کلیه مدیران بهمراه تعدادی از زائران به تعدادی از خانواده های شهدا سرکشی و یاد و خاطره شهدا را گرامی دارند.

در ادامه مراسم آیت الله شفیعی نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان ضمن تبریک هفته حج و تشکر از فعالیتها و انجام وظایف بنحو صحیح توسط مجموعه حج و زیارت فرمود : دعا می کنم که خداوند جلیل این سفر را به همه زوار و حجاج مبارگ گرداند. در ارتباط با حج موضوعات مختلفی وجود دارد. بزرگترین سفر، سفر حج است بزرگترین مقصد مقصد حج است. هیج وقت نباید تصور کرد که برای تفریح به خانه خدا می رویم باید اعتقاد و احترام کامل به این خانه داشته باشیم.خانه کعبه یک ستون فقرات زندگی است . استوانه ای است که دین وقیام و قوام ما به آن بستگی دارد.

وی افزود: من فکر می کنم که توفیقی بالاتر از از تشرف به خانه خدا و مدینه منوره وجود ندارد. لهذا باید نهایت احترام و ادب را به آن اماکن مقدسه داشته باشیم.و در برگشت نیز آثار آن کاملا در وجود حجاج مشهود باشد.

تجدید میثاق کاروانهای حج خوزستان با شهدا

مدیران و عوامل حج 94 به همراه تعدادی از خانواده های شهدای حج 94 جهت میثاق مجدد با شهدا در بهشت زهرا اهواز گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خوزستان در این میثاق که در روز پنجشنبه 29 مرداد 94 ابتدا بصورت نشست در سالن همایشهای طلائیه برگزار شد حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان گفت : به فرموده امام راحل (ره) شما خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملتند. و شما خانواده های شهدا چشم وچراغ کاروان هستید و باید عزت و بزگواری شما در هر زمینه ای حفظ شود زیرا آنچه داشته اید در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم نظام و اسلام کرده اید و این عزت امروز ما مرهون شهادت عزیزان شماست.

وی افزود: خانواده های معزز شهدا می توانند نقش بسیار مهمی در اعتلای فرهنگی کاروان داشته باشند. همکاری شما و قشر تحصیلکرده و یاوران حجاج می تواند در پیشبرد اهداف کاروان موثرباشد. لذا امیدواریم وجود با برکت خانواده های شهدا آرام بخش کاروان باشد و با یک خرد جمعی طوری در مدیریت روحی و روانی و اجرایی کاروان تاثیر بگذارید که در خاطره ها ماندگار شود.

در ادامه مراسم کلیه حاضرین با حضور بروی مزار مطهر شهدا و گلباران کردن قبور یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند. همچنین بعنوان گرامی داشت ابتدا بروی قبر سردار هور سردار علی هاشمی حاضر شدند. و سپس یاد وخاطره شهدای مدافع حرف و شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.