پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شیراز - نخستین گروه از زائران (حرم تا حرم) حج تمتع استان فارس به سمت مدینه پرواز کردند

شیراز - نخستین گروه از زائران (حرم تا حرم) حج تمتع استان فارس  به سمت مدینه پرواز کردند

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ، اولین گروه اعزامی زائران بیت الله الحرام فارس در ساعت  7:30 صبح امروز (جمعه مورخ 94/6/6 ) با پرواز 1518 شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به مقصد مدینه منوره صورت گرفت.

به همین منظور مراسم افتتاحیه اعزام حجاج  در ترمینال فرودگاه برگزار گردید و میهمانان خانه خدا با بدرقه مدیر حج و زیارت استان فارس ، پرسنل حج و زیارت فارس، مدیر کل فرودگاه استان فارس ، مسئولین ارگانها و نهادهای فرودگاهی از جمله پلیس فرودگاه ، گذرنامه و گمرک فرودگاه راهی زیارت خانه خدا شدند.

علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس در حاشیه این مراسم و اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع ، اظهار نمود  : پروازهای حج تمتع امسال این استان از امروز ششم شهریور ماه آغاز شده و تا دوازدهم شهریورماه  به مدت هفت روز از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به مقصد  مدینه منوره انجام میشود.

وی در ادامه با بیان اینکه   زائران سرزمین وحی امسال در قالب کاروان (حرم تا حرم ) اعزام می شوند گفت: 25 کاروان با حضور بیش سه هزار و 300 نفر از استان فارس و دو کاروان 119 نفره  3538 نفر از استان های کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان که مجموعا" 3538 نفر از شیراز به بیت الله الحرام اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان فارس در ادامه ضمن اعلام اینکه  حدود 1800نفر از زائران بانو و 1500نفر از زائران  آقا هستند، گفت: مسن ترین زائر استان فارس ،87 ساله از استهبان و جوان ترین آن 15 ساله از شهرستان گراش است ، وی افزود: تمام پروازهای استان فارس مدینه قبل هستند و زائران استان فارس از 7 تا 14 مهر ماه سال جاری به شیراز باز خواهند گشت.

 زینلی در ادامه بیان داشت : 16 پرواز رفت از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به سمت مدینه منوره در ایام مذکور صورت میگیرد و 9 پرواز برگشت از جده به سمت فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز نیز زائران استان فارس را باز می گردانند.

مدیر حج و زیارت استان فارس با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین 500نفر از شیراز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد ،گفت : در سال جاری با توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) شیراز ، زائران تحت عنوان " حرم تا حرم " به سرزمین وحی اعزام می شوند.

زینلی  با اشاره به اینکه دو توصیه اساسی به زائران بیت الله الحرام می شود ،گفت : به تمام زائران توصیه می شود که ابتدا سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را سر لوحه امور خود در حج تمتع قرار دهند و از بازار گردی بپرهیزند و بیشتر به معنویات بپردازند و دوم اینکه حتما" به سفارشات مدیران کاروان و روحانی معزز کاروان خود عمل کنند.

زینلی با تاکید بر اینکه تمام تدارکات لازم برای زائران مهیا شده است ، افزود : با توجه به موفقیت بسیار  ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ،لازم است که زائران امسال بسیار مراقب باشند و به خصوص خواهران به این مسئله بیشتر توجه کنند و بیشتر در نمازهای جماعت حضور یابند ، ضمن اینکه رعایت حجاب برتر برای زائران ما توصیه فراوان شده است.

انشاءالله دومین گروه از زائران (حرم تا حرم) بیت الله الحرام امشب ساعت 22 از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به مقصد مدینه منوره اعزام خواهند شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.