پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش زائران حج تمتع استان در مصلی المهدی (عج)بیرجند برگزار گردید.

همایش زائران حج تمتع استان در مصلی المهدی (عج)بیرجند برگزار گردید.

مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی آمادگی حداکثری زائران برای انجام مناسک حج با توجه به مسن بودن بیشتر زائران و نیز مهم و سنگین بودن اعمال حج است.

.

ابوالفضل نوفرستی افزود: چنین همایش هایی در شهرستان های تابعه استان با شرکت گسترده زائران انجام شده، وبحول قوه الهی 1089نفر زائر از استان خراسان جنوبی به حج اعزام می شوند، که این تعداد زائران نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش دارد. وی افزود: مسن ترین زائر استان 92 و کم سن ترین زائر خانه خدا استان خراسان جنوبی 21 سن دارند.

در ادامه مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی گفت: زائران در قالب 8 کاروان زیارتی از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژادمشهد به عربستان اعزام می‌شوند و تدابیر لازم برای انتقال وسیله‌های زائران به مشهد اتخاذ شد.

نوفرستی آمادگی زائران برای انجام مناسک حج را جزو اهداف برگزاری همایش دانست.

وی با بیان اینکه زائران در سال گذشته هزینه ولیمه خود را به مرکز شیمی درمانی در بیرجند اهدا کردند، اظهار داشت: امسال پیشنهاد دادیم زائران هزینه ولیمه خود را برای کمک به احداث زائر سرای ارزان قیمت خراسان جنوبی که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حال ساخت است، اهدا کنند.

مدیرکل حج وزیارت خراسان جنوبی گفت: شعار امسال حج، بصیرت و همدلی است امیدواریم کارگزاران و زائران سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار دهند .

سپس سرگرد زراعتگر رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهرستان بیرجند نکات ضروری سفر و عدم حمل مواد مخدر را به زائرین توصیه نمود.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین اوحدی نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت استان سخنانی در مورد ثواب انجام فریضه حج، توبه ، اصلاح اخلاق و حفظ وحدت و برطرف کردن سوتفاهم بین مسلمانان ایراد نمود.

در پایان جلسه حضرت حجه الاسلام والمسلمین دافعی کارشناس جذب و سازماندهی اعزام به عتبات دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان رضوی بصورت نمادین برای زائرین مناسک حج را اجرا و تذکرات لازم را بیان نمود.

 در حاشیه گردهمایی یاد شده نمایشگاه حج برپا شد و در آن جلوه هایی از عرفات، منا ، رمی جمرات ، مسجد الحرام و نقل ترددی) اعزام زائر از مکه به مشاعر ، همچنین نمایشگاه عکس کوی یار در محل شبستان مصلی نیز به نمایش گذاشته شده بود برگزار شد.

قرائت دعای ندبه،صبحانه گرم، برپایی ایستگاه صلواتی شربت با آب زمزم، ویزیت رایگان نمازگزاران توسط پزشکان حج و حضو ر منسجم حجاج در نماز جمعه از دیگر برنامه های همایش یاد شده بود.

محمد نجفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.