پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد ؛

موردی از ابتلا به کرونا در مکه و مدینه مشاهده نشده است

موردی از ابتلا به کرونا در مکه و مدینه مشاهده نشده است

رئیس سازمان حج با بیان اینکه خدمات پزشکی به حجاج در شرایط بسیار مطلوبی ارائه می گردد، تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مکه و مدینه مشاهده نشده است.

مهندس «سعید اوحدی» در گفت و گو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مدینه منوره در خصوص بیماری کرونا در عربستان گفت: با توجه به اقدامات ارزشمند مرکز پزشکی حج و زیارت با همکاری سازمان حج و همکاری خوب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان 2 کارشناس بیماری های عفونی و همچنین 2 کارشناس پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار به حج اعزام می شوند تا مسائل را رصد کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مکه و مدینه مشاهده نشده و زائران در سلامت کامل بسر می برند و تاکنون شاهد هیچگونه بیماری تنفسی در میان زائران کاروان های ایرانی نبوده ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت به زائران تأکید کرد: به توصیه های مرکز پزشکی حج و زیارت توجه ویژه داشته باشند و بمنظور پیشگیری از ابتلا به بیماری در مکان های پرازدحام از جمله حرمین شریفین، مسجد شجره و در ایام تشریق از ماسک استفاده کنند.

** افزایش 20 درصدی پزشکان زن در حج امسال و پیاده سازی صددرصدی طرح انطباق

مهندس اوحدی به افزایش 20 درصدی پزشکان زن در حج امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با این تدبیر کلیه خدمات درمانی و پزشکی به بانوان زائر توسط پزشکان زن ارائه می گردد و طرح انطباق در حج امسال بصورت صددرصد پیاده سازی شده است.

وی نوید داد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران خانه خدا در مدینه و مکه در شرایط بسیار مطلوبی است.

رئیس سازمان حج در ادامه گفت: پروازهای مدینه قبل از اول شهریور ماه آغاز شده و تا 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و همچنین پروازهای مدینه بعد از 20 شهریور ماه آغاز می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خاتمه بیان کرد: آخرین گروه از زائران مدینه قبل 26 شهریور ماه مصادف با 4 ذیحجه مدینه منوره را برای بجا آوردن مناسک حج به مقصد مکه مکرمه ترک می کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.