پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران خانه خدا / مشکلات قلبی و گوارشی بیشترین علت مراجعه زائران به درمانگاه های مدینه

توصیه های مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران خانه خدا / مشکلات قلبی و گوارشی بیشترین علت مراجعه زائران به درمانگاه های مدینه

رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج 94 به زائران توصیه کرد: حتماً قبل از صرف غذا دست های خود را با مواد شوینده شستشو دهند، به میزان کافی آب بنوشند و در صورت ابتلا به بیماری های تنفسی و سرماخوردگی ماسک بزنند و از دست دادن با دیگر زائران خودداری کنند.

دکتر طاهر درودی رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج امسال در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: بمنظور پیشگیری از ابتلا به بیماری به زائران عزیز تاکید می نماییم به توصیه های بهداشتی که از سوی پزشکان در کاروانها و مجموعه ها به آن گوشزد می شود، توجه ویژه داشته باشند.

وی به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بیماری ها بویژه بیماری های تنفسی زائران حتماً زمانی که از مسجدالحرام، مسجد النبی(ص) ، بازار و دیگر اماکن عمومی به هتل بازمی گردند، حتماً به مدت حداقل 30 ثانیه دست های خود را با محلول های شستشو دهنده  و یا صابون شستشو دهند بویژه زائرین عزیز حتماً قبل از صرف غذا دست های خود را بشویند.

رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج 94 همچنین توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا و تعریق بالا زائران حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا دچار مشکلاتی از جمله گرمازدگی نشوند که در میان مایعات توصیه می شود زائران بیشتر از آب آن هم به میزان حداقل روزانه  یک و نیم لیتر مصرف نمایند و توجه داشته باشند استفاده از نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی برای نوشیدن آب قرار ندهند.

وی اضافه کرد: زائران بعد از زیارت حرمین شریفین و زیارت دوره ها زمانی که به هتل باز می گردند، معمولاً بدن آنان عرق کرده و آماده ابتلا به سرماخوردگی هستند، از این رو به آنان توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر و دستگاه های خنک کننده و همچنین نوشیدن آب سرد جداً خودداری نمایند.

دکتر درودی ادامه داد: با توجه به تنوع برنامه غذایی در حج زائران رژیم غذایی مناسب را رعایت کنند و از پرخوری پرهیز کنند و برای دریافت ویتامین ها حتما میوه ای که برای آنان درنظر گرفته شده مصرف نمایند.

وی همچنین گفت: بدلیل اینکه خوردن میوه بعد از صرف غذا موجب مشکلات گوارشی برای زائران می گردد، زائران عزیز قبل از وعده های غذایی میوه میل نمایند.

وی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی گفت: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از 24 ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

 رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج 94 در خاتمه در خصوص بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره اعلام کرد: عمده ترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی مشکلات قلبی عروقی، مشکلات گوارشی و بعداز آن بیماری های تنفسی و سرماخوردگی می باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.