پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه مهم رئیس سازمان حج درباره لپ‌تاپ‌ها و تبلت های حجاج ایرانی

توصیه مهم رئیس سازمان حج درباره لپ‌تاپ‌ها و تبلت های حجاج ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حجاج ایرانی از همراه‌ داشتن لپ‌تاپ‌ و تبلت هایی که محتواهای خاص و یا محرمانه و شخصی دارند پرهیز کنند، چرا که این لپ‌تاپ‌ها و تبلت ها  در فرودگاه توسط سعودی‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت مهندس «سعید اوحدی» با بیان "توصیه جدی به زائران بیت‌الله‌الحرام می‌کنیم که لپ‌تاپ‌ها و تبلت هایی که همراه می‌آورند، دارای محتواهای خاص نباشد" اظهار داشت: این وسایل در فرودگاه بازرسی می‌شوند و اگر محتواهایی داشته باشد، چند روز این لپ‌تاپ‌ها و تبلت ها را نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه زائران دقت کنند که لپ‌تاپ‌ها را در چمدان و یا ساک بار نگذارند و داخل این لپ‌تاپ‌ها محتواهای حساسیت‌زا نداشته باشند، تصریح کرد: چند مورد در این زمینه داشتیم که زائران به این موضوع بی‌توجه بودند و مأموران فرودگاه سعودی بعد از بازرسی، متوجه شدند و برای همین چند روز لپ‌تاپ‌ را نگه داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این کار موجب شد که آن کاروان مدتی تأخیر داشته باشند، اضافه کرد: نباید کاری کرد که حساسیت سعودی‌ها در این زمینه‌ها برانگیخته شود؛ بهتر است قبل از ورود به فرودگاه همه اطلاعات حساسیت‌زا از لپ‌تاپ پاک شود.

اوحدی با اشاره به حج امسال نیز خاطرنشان کرد: این حج در شرایط بسیار مهمی در حال برگزاری است، شرایطی که جهان اسلام با آن مواجه است، تفکرت افراطی است که می‌خواهد اسلام را خشن معرفی کند، در حالی که اسلام دین رحمت است و حج فرصت بسیار مناسبی است که محبت و همدلی بین جهان اسلام ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مردم با یک لباس، یک نیت و یک هدف به حج می‌آیند  همه با هم یکسان و برابرند؛ امیدوارم بتوانیم از ظرفیت فوق‌العاده حج بهره‌گیری کنیم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.