پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی در جلسه دیدار با جانبازان اعزامی به حج:

در حج با فرصت هایی روبرو هستیم که در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم

در حج با فرصت هایی روبرو هستیم که در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم دیدار با جانبازان اعزامی به حج گفت: شما عزیزان در این ضیافت حج در مدینه منوره و مکه مکرمه با فرصت هایی روبرو هستید که در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج  زیارت از مدینه منوره، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم دیدار با کاروان جانبازان که در هتل «جُلنار طیبه» مدینه منوره برگزار شد، گفت: به برکت ایثار شما عزیزان امروز شاهد موفقیت جمهوری اسلامی در همه عرصه ها هستیم و امروز اگر حجی مطلوب برگزار می کنیم این را مدیون ایثارگری های شما عزیزان هستیم.

وی افزود: حضور شما جانبازان سرافراز در حج پربرکت است و هر سال شاهدیم که زائران همه کشورها ایثارگری های شما را تمجید می کنند و مردم قدردان فداکاری های شما عزیزان هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنانش اظهار داشت: شما عزیزان در این ضیافت در مدینه منوره با فرصت هایی روبرو هستید که در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم. قبر نورانی پیامبر(ص)، قبر گمشده حضرت زهرا(س)، قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع(ع) و قبرستان بقیع که در مقابل چشمان شماست که همسران، دختران و نزدیکان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و هزاران نفر از صحابه و شخصیت های اسلامی در آن دفن شده اند همچنین حمزه سیدالشهداء(ع) و شهدای احد که در این شهر مقدس مدفون شده اند، از جمله ظرفیت های ارزشمند مدینه منوره است.

سرپرست حجاج ایرانی در سخنانش به وقایع تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: زمانی که پیامبر(ص) وارد شهر مدینه شدند، در این شهر خانه نداشتند، برخی علاقمندان و اصحاب از ایشان می خواستند که در منزل آنان سکونت داشته باشند برخی از اصحاب پیامبر(ص) نیز که تازه ایمان آورده بودند جایی برای سکونت نداشتند و در سکوی موسوم به صُفه که امروز در حرم نبوی(ص) در کنار بارگاه شریف پیامبر(ص) قرار دارد، سکونت پیدا کرده  بودند و لباس و غذای کافی نداشتند.

وی ادامه داد: خانه پیامبر(ص) که قلب میلیون ها نفر را تسخیر کرده بود همین خانه ساده ای است که قبر مطهر ایشان در آن قرار دارد و پیامبر(ص)  در عین این سادگی بر قلب ها حکومت می کرد در حالی که در همان زمان حکومت ها و امپراطوری هایی در دنیا برپا بود.

سرپرست حجاج ایرانی به استوانه الوفود در حرم پیامبر(ص)  اشاره کرد و گفت: پیامبر رحمت در کنار این ستون روی زمین می نشستند و مهمان های ممالک خارجی را می پذیرفتند این در حالی بود که در همان زمان برخی پادشاهان هزاران زن را در حرمسرای خود نگهداری می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر به زندگی پیامبر(ص) و ویژگی های اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: عرب جاهلی بدون اجازه وارد منزل پیامبر(ص)  می شد تا زمانی که آیه ای نازل شد تا مسلمانان برای ورود به خانه پیامبر اذن بگیرند.

نماینده رهبر انقلاب در امور حج و زیارت به سیره نبوی(ص)  اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که پیامبر(ص) از مقابل خانه حضرت زهرا(س) عبور می کرد، می ایستاد و می فرمود السلام علیکم یا اهل البیت(ع) اما زمانی که در خانه حضرت زهرا(س) غنائم جنگی تقسیم شد و پرده ای به امام علی(ع) رسید، زمانی که پیامبر آن پرده را در خانه دخترش دید خوشش نیامد و حضرت زهرا(س) به همین خاطر پرده را به شخصی داد تا آن را به مسجد برده و به پیامبر تحویل دهد تا در راه خدا انفاق شود در این حال پیامبر(ص) بالای منبر سه مرتبه فرمود : «فداها ابوها» و همه این ها برای ما درس است و چنین شخصیت هایی در مدینه منوره دفن شده اند و ما سعادت زیارت آنان را داریم.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: در همین سرزمین مقدس در جنگ احد پیشانی پیامبر(ص)  را شکستند و جگر حضرت حمزه سید الشهدا(ع) عموی بزرگوار ایشان را در آوردند و دندان زدند و مدینه دارای چنین تاریخ گرانقدری است و ما به اینجا آمده ایم که این درس ها را بگیریم که البته شما جانبازان سرافراز این درس ها را گرفته اید.

نماینده رهبر انقلاب در امور حج و زیارت به ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های پیامبر حالت رحمت و محبتی بود که به مردم داشتند و هیچ وقت با مردم با خشونت رفتار نمی کردند مگر کفاری که در جبهه مقابل ایشان می جنگیدند.

وی به ماجرای کودک یهودی اشاره کرد که در سر راه پیامبر(ص)  قرار می گرفت و به ایشان دشنام می داد و زمانی که پیامبر(ص)  شاهد غیبت او شدند و متوجه شدند که بیمار شده به عیادت او رفت و بر بالین او حاضر شد و دست محبت بر پیشانی او کشید و همان کسی که سنگ می زد و دشنام می داد، به پیامبر(ص) ایمان آورد.

وی بیان کرد: زمانی که در مدینه و طائف بر سر پیامبر خاکروبه می ریختند ایشان از خدا می خواست که اینها را هدایت کند تا مبادا بر آنان عذاب نازل شود.

سرپرست حجاج ایرانی در سخنانش در خصوص عظمت زیارت پیامبر(ص) خاطر نشان کرد: در حدیثی از پیامبر(ص)  آمده است که کسانی از امت من که از راه دور به من سلام می کنند فرشتگانی مسخر شده اند که پاسخ آنان را می دهند و کسانی که به اینجا(مدینه) می آیند، خودم به آنها سلام می کنم و پیامبر این چنین بشارت می دهد.

وی ادامه داد: آغوش پیامبر به روی ما و شما گشوده است و وقتی مردم به اینجا می آیند و طلب مغفرت می کنند مورد عفو خداوند قرار می گیرند و گناهان آنان بخشوده می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: در این مدت کوتاه حضور در مدینه بایستی از این فضای معنوی کمال بهره برداری را داشته باشیم و خود را برای مهمانی بزرگتری که در پیش داریم آماده کنیم که البته در روایات داریم زمانی که حاجی از خانه خودش حرکت می کند، وارد میهمانی خدا می شود تا زمانی که به خانه بازگردد.

سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: بخش دوم سفر شما حج است که اوج این میهمانی عظیم است و زمانی که شما بزرگواران احرام می بندید وارد این ضیافت بزرگ می شوید.

وی در سخنانش به احرام بستن امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان در میقات شجره لبیک می گفتند، رنگ چهره حضرت تغییر می کرد و اشک از دیدگانشان جاری می شد و می فرمودند زمانی که می خواهم لبیک بگویم نگران این هستم که ندا بیاید که "لالبیک لاسعدیک" که البته من مطمئن هستم بر اساس چندین آیه که در قرآن داریم، خداوند ما را قبول می کند و در اینجا دست ما را خواهد گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی به عظمت حج اشاره کرد و اظهار داشت: در حج مرتب فرشتگان در حال آمد و شد هستند و شما در آنجا به ملائکه شباهت پیدا می کنید.

وی به اهمیت نماز گزاردن در مسجد النبی(ص)  و مسجد الحرام اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس روایات ثواب هر رکعت نماز در مسجد النبی(ص)  معادل 10 هزار رکعت نماز و ثواب یک رکعت نماز در مسجد الحرام معادل 100 هزار نماز در جاهای دیگر است که اگر نماز به جماعت اقامه شود هیچ کس از ثواب آن باخبر نیست.

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه گفت: پیش از سفر یکی از مراجع عظام با من تماس گرفت و فرمود: به زائران عزیز توصیه کنید در حج توجه داشته باشند که این سرزمین مواقف انبیاء الهی است و آنجا هر چه می توانند قرآن بخوانند و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه کنند و بدانند چندین برابر آن ثواب به آنها بازمی گردد.

وی در سخنانش به عظمت حج اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که شما طواف کردید و در پشت مقام ابراهیم نماز گزاردید روایت است که فرشته ای بر شانه راست شما می زند و می گوید خداوند تو را بخشید و مانند فرزندی شده ای که تازه بدنیا آمده و تو زندگی ات را آغاز کن.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه گفت: عرفات اوج عبودیت است آنجا هم خداوند در غروب روز عرفه خداوند فرشتگانش را جمع می کند و به آنها می گوید که نگاه کنید که بندگانم به اینجا آمده اند و گرد و غبار سفر روی آنان نشسته است شما شاهد باشید من اینها را بخشیده ام.

وی نوید داد: همه ما عاشق دیدن روی مهدی(عج) هستیم ، امام(ع) حتماً در موسم حضور دارند و در ایام حج در یکی از خیمه ها و در کنار ما هستند.

وی در پایان سخنانش برای سلامتی رهبر معظم انقلاب، پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان و خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام دعا کرد و گفت: تلاش کنیم با دست پر از این سفر معنوی برگردیم و توشه این سفر برای ما خیر دنیا و آخرت، بهشت و استجابت دعا باشد.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در انتهای این مراسم با تک تک جانبازان اعزامی به حج دیدار و گفتگو کردند.

این مراسم با مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود.

نخستین گروه از جانبازان سرافراز کشور شامل 41 نفر از جانبازان و همراهان آنان دوشنبه نهم شهریور ماه وارد مدینه منوره شدند.

 

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.