پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با جانبازان اعزامی به حج

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با جانبازان اعزامی به حج

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت عصر امروز(جمعه) طی مراسمی در هتل جلنار طیبه مدینه منوره با نحستین گروه از جانبازان اعزامی به حج دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه منوره، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت طی مراسمی که عصر جمعه 13 شهریور ماه در هتل جلنار طیبه مدینه منوره برگزار شد، با نخستین گروه از جانبازان اعزامی به حج تمتع امسال و خانواده های آنان دیدار کردند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این مراسم طی سخنانی بیان داشت:حضور شما جانبازان سرافراز در حج پربرکت است و هر سال شاهدیم که زائران همه کشورها ایثارگری های شما را تمجید می کنند و مردم قدردان فداکاری های شما عزیزان هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنانش اظهار داشت: شما عزیزان در این ضیافت در مدینه منوره با فرصت هایی روبرو هستید که در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم. زیارت قبر نورانی پیامبر(ص)، قبر گمشده حضرت زهرا(س)، قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع(ع) و بزرگانی که در بقیع مدفون شده اند از فرصت های زیارت و حضور در مدینه منوره است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: در این مدت کوتاه حضور در مدینه بایستی از این فضای معنوی کمال بهره برداری را داشته باشیم و خود را برای مهمانی بزرگتری که در پیش داریم آماده کنیم که البته در روایات داریم زمانی که حاجی از خانه خودش حرکت می کند، وارد میهمانی خدا می شود تا زمانی که به خانه بازگردد.

سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: بخش دوم سفر شما حج است که اوج این میهمانی عظیم است و زمانی که شما بزرگواران احرام می بندید وارد این ضیافت بزرگ می شوید.

وی در سخنانش به احرام بستن امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان در میقات شجره لبیک می گفتند، رنگ چهره حضرت تغییر می کرد و اشک از دیدگانشان جاری می شد و می فرمودند زمانی که می خواهم لبیک بگویم نگران این هستم که ندا بیاید که "لالبیک لاسعدیک" که البته من مطمئن هستم بر اساس چندین آیه که در قرآن داریم، خداوند ما را قبول می کند و در اینجا دست ما را خواهد گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی به عظمت حج اشاره کرد و اظهار داشت: در حج مرتب فرشتگان در حال آمد و شد هستند و شما در آنجا به ملائکه شباهت پیدا می کنید.

وی به اهمیت نماز گزاردن در مسجد النبی(ص)  و مسجد الحرام اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس روایات ثواب هر رکعت نماز در مسجد النبی(ص)  معادل 10 هزار رکعت نماز و ثواب یک رکعت نماز در مسجد الحرام معادل 100 هزار نماز در جاهای دیگر است که اگر نماز به جماعت اقامه شود هیچ کس از ثواب آن باخبر نیست.

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه گفت: پیش از سفر یکی از مراجع عظام با من تماس گرفت و فرمود: به زائران عزیز توصیه کنید در حج توجه داشته باشند که این سرزمین مواقف انبیاء الهی است و آنجا هر چه می توانند قرآن بخوانند و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه کنند و بدانند چندین برابر آن ثواب به آنها بازمی گردد.

وی در سخنانش به عظمت حج اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که شما طواف کردید و در پشت مقام ابراهیم نماز گزاردید روایت است که فرشته ای بر شانه راست شما می زند و می گوید خداوند تو را بخشید و مانند فرزندی شده ای که تازه بدنیا آمده و تو زندگی ات را آغاز کن.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه گفت: عرفات اوج عبودیت است آنجا هم خداوند در غروب روز عرفه خداوند فرشتگانش را جمع می کند و به آنها می گوید که نگاه کنید که بندگانم به اینجا آمده اند و گرد و غبار سفر روی آنان نشسته است شما شاهد باشید من اینها را بخشیده ام.

وی نوید داد: همه ما عاشق دیدن روی مهدی(عج) هستیم ، امام(ع) حتماً در موسم حضور دارند و در ایام حج در یکی از خیمه ها و در کنار ما هستند.

این گزارش حاکی است نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در انتهای مراسم با یکایک جانبازان اعزامی به حج دیدار و گفتگو کرده و در جریان مسائل آنان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش این مراسم با مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود.

مراسم دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج با جانبازان با حضور جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.