پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مسئولین ایرانی از آشپزخانه های مدینه

بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مسئولین ایرانی از آشپزخانه های مدینه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بهمراه جمعی از مسئولین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج  و زیارت از دو آشپزخانه مرکزی مدینه منوره بازدید بعمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه منوره ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر صبح امروز(شنبه) 14 شهریور ماه 94 بهمراه جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از آشپزخانه های «زین» و «دخیل» مدینه منوره که  طبخ غذای زائران ایرانی در حج و عمره را بر عهده دارند، بازدید بعمل آوردند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این بازدید رهنمودهایی به مسئولان ارائه کرد و اظهار داشت: پس از اجرای عملیات حج کمیته ای با حضور مسئولان آشپزخانه ها در ایران تشکیل شود تا از تجربیات آنان استفاده لازم صورت گیرد و بر اساس این تجربیات و جمع بندی ها برنامه ریزی برای تغذیه زائران در حج سال آینده صورت گیرد.

حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج نیز در این دیدارها نکاتی را در خصوص تغذیه زائران و اقدامات صورت گرفته در این حوزه به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ارائه داد.

سرپرست حجاج ایرانی و همراهان از بخش های مختلف تهیه غذای زائران و همچنین انبارهای آشپزخانه ها بازدید کردند.

گفتنی است 45 درصد از غذای زائران در مدینه منوره  در آشپزخانه زین و 55 درصد از غذای زائران ایرانی در مدینه در آشپزخانه دخیل مدینه منوره طبخ می گردد.

شایان ذکر است زمانی که تعداد حجاج ایرانی در مدینه منوره به بیشترین میزان خود می رسد، بیش از 16 هزار پرس غذا در هر وعده ناهار و شام در آشپزخانه های مرکزی مدینه برای زائران طبخ و در هتل های محل اسکان آنان توزیع می گردد.

29 نفر از عوامل ایرانی در آشپزخانه زین و 33 نفر از عوامل ایرانی در آشپزخانه دخیل مدینه در فرآیند طبخ غذای زائران همکاری می کنند که البته در برخی از امور نیروهای بومی نیز در این آشپزخانه ها بکار گرفته می شوند.

گفتنی است یکی از نقاط قوت در عملیات حج ، بحث تغذیه زائران است که با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال بمنظور افزایش رضایتمندی حجاج تنوع در برنامه غذایی آنان تا حد قابل توجهی افزایش یافته است که البته در برنامه های غذایی زائران ذائقه و سلیقه زائران از قومیت های مختلف در نظر گرفته شده است.

 

 علیرضا رضایی مدیریت آشپزخانه دخیل و اکبر محمدزاده مدیریت آشپزخانه زین مدینه را بر عهده دارند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.