پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با دستور «بردی محمداف» صورت گرفت

تعطیلی 4 روزه عید سعید قربان در ترکمنستان

تعطیلی 4 روزه عید سعید قربان در ترکمنستان
رئیس‌جمهور ترکمنستان با صدور فرمانی 2 تا 5 مهرماه را در این کشور به مناسبت عید سعید قربان تعطیل عمومی اعلام و بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این عید تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد به نقل از «ترکمنستان بیطرف» امروز «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس‌ جمهور ترکمنستان با صدور حکمی 24 تا 27 (2 مهر ماه) سپتامبر ماه سال جاری در این کشور به مناسبت عید سعید قربان تعطیل عمومی اعلام کرد.

به موجب فرمان رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت عید سعید قربان در این کشور 3 روز تعطیل رسمی(24 الی 26 سپتامبر) و با توجه به اینکه روز 27 سپتامبر نیز روز یکشنبه و تعطیلی عمومی است مردم ترکمنستان عید سعید قربان را امسال 4 روز جشن خواهند گرفت.

در متن فرمان رئیس جمهور ترکمنستان آمده است، گرامیداشت عید سعید قربان در این کشور در راستای حفظ ارزش‌های اخلاقی مردم ترکمن، پیروی از سنت‌های کهن و آداب و رسوم اجداد، احیای ارزش‌های معنوی و تقویت وحدت و انسجام ملی می‏‌باشد و بر کلیه مسئولین چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی لازم است تا اقدامات لازم را صورت دهند.

به گفته رئیس جمهور ترکمنستان، عید سعید قربان یک عید نورانی، مردمی، وحدت‌بخش و ترویج دهنده دوستی و برادری میان مردم و ایده‏‌های انسانی می‏‌باشد.

از سوی دیگر، تلویزیون ملی ترکمنستان نیز در گزارش مشابهی بیان کرد که رئیس جمهور این کشور به کلیه مقامات عالی‌رتبه دولت این کشور دستور داده‏ که تدارکات خاصی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر عید سعید قربان در سراسر این کشور اتخاذ کنند.

علاوه بر جشن‌های مردمی، وزارت فرهنگ ترکمنستان نیز به مناسبت عید قربان برنامه‌های باشکوه هنری و فرهنگی تدارک دیده که به مدت 3 روز در عشق‌آباد و مراکز استان‌ها و شهرهای مهم این کشور اجرا خواهند شد.

همچنین 188 نفر از زائران ترکمنستان در تاریخ  8 الی 28 سپتامبر سال جاری میلادی برای انجام فرایض حج به عربستان سعودی اعزام می‏‌شوند.

در همین راستا رئیس جمهور ترکمنستان طی دستوری، شرکت ملی هواپیمایی این کشور را موظف کرد که یک فروند هواپیمای «بوئینگ757» را برای رفت و برگشت زائران ترکمنستانی به عربستان سعودی اختصاص دهد.

دولت ترکمنستان تمامی هزینه‌های رفت و برگشت، خدمات پزشکی زائران این کشور به خانه خدا را بر عهده گرفته ‏است.

شورای امور دینی وابسته به نهاد ریاست جمهوری ترکمنستان و مفتی اعظم، مدیریت کلیه امور دینی در این کشور را بر عهده دارد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.