پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیش بینی حضور 3 میلیون زائر ایرانی در همایش پیاده روی اربعین/ پوشش بیمه ای زائران اربعین

پیش بینی حضور 3 میلیون زائر ایرانی در همایش پیاده روی اربعین/ پوشش بیمه ای زائران اربعین
معاون سازمان حج و زیارت از ثبت‌ نام اعزام به کربلا در ایام اربعین خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 2 تا 3 میلیون زائر راهی کربلا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ «حمید محمدی»  درباره ثبت نام زائران کربلا در اربعین اظهار کرد: ثبت‌ نام اعزام به کربلا در ایام اربعین از امروز 15 شهریورماه آغاز شده است و هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای زائران در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در راستای سامان‌دهی زائران اربعین سامانه‌ای با عنوان "سماح" طراحی شده است، افزود: در واقع متقاضیانی که علاقمند به شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلا هستند با مراجعه به این سامانه و با وارد کردن کد ملی، شماره گذرنامه و شماره تماس خود می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک‌میلیون و 500 هزار زائر به صورت پیادره وارد کربلا شده‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 2 تا 3 میلیون زائر راهی کربلا شوند. در واقع  امسال برای تمام زائران اربعین ویزا صادر خواهد شد تا شاهد بی‌نظمی و عبور و مرور زائران از مرز بدون ویزا و بدون گذرنامه نباشیم.

وی در ادامه به تحت پوشش بیمه قرار دادن زائران خبر داد و گفت: سازمان حج و زیارت در تلاش است در اربعین امسال زائران را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

محمدی به امنیت زائران در کربلا اشاره کرد و گفت: در راستای تسهیل سفر زائران در اربعین ستادی متشکل از 25 نهاد تشکیل شده است تا بتوان اربعین امسال را ساماندهی کرد.

معاون سازمان حج و زیارت در خاتمه اظهار کرد: اقدامات لازم در راستای امنیت زائران در داخل کشور و همچنین کربلا اندیشیده شده است تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.